خبرگزاری کار ایران

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مشکل حدود دو هزار تعاونی در کشور حل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۱۸

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای گره گشایی تعاونی‌ها تاکنون مشکلات بیش از یک‌هزار و 900 تعاونی حل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی مسکنی صبح امروز در حاشیه نشست صمیمانه با تعاونگران استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: نقش 25 درصدی تعاون در کشور که طبق آخرین احصا در سال 98 میزان 4.6 بود، تکلیف برنامه پنجم توسعه است و برنامه ریزی عملیاتی آن هم سند توسعه تعاون است که سال 91 توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد اما متاسفانه در دولت قبل به سند توجه نشد و بعد از 11 سال رئیس جمهور برای اولین بار در شهریور ماه با 7 وزارتخانه و 2 دستگاه جلسه گذاشت.

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رویکرد کمی و کیفی برای تحقق 25 درصد در سند دیده شده و تکالیف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مشخص شده و امیدوریم بعد از ابلاغ سند جدید این کار را انجام دهیم.  

وی عنوان کرد: در سطح کشور 243 هزار تعاونی ثبت شده داریم که ماموریت بعضی از آن‌ها به اتمام رسیده و درحال حاضر 101 هزار تعاونی فعال هستند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مسکن 10 هزار و 500 تعاونی داریم که 528 مورد مساله دار است و سامانه‌ای ایجاد شده که اطلاعات تعاونی‌ها به صورت شفاف در آن ثبت شده است و برای حل تعاونی‌های تولید هم تاکنون 13 جلسه داریم.

وی با اشاره به شکل گیری تعاونی‌های جدید پلتفرمی گفت: تا پیش از پایان سال اولین تعاونی پلتفرمی فریلنسرها و کدنویسان راه اندازی خواهد شد.

مسکنی گفت: درحال حاضر 101 تعاونی دانش بنیان و 630 تعاونی هم قابلیت دانش بنیان شدن دارند و هدفگذاری ما تا پایان سال رسیدن به 250 مورد بود که تاکنون به 210 مورد رسیده است.

وی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه سه حکم برای تعاون پیش بینی شده و بخش مردمی، علمی و دولتی تلاش می‌کنند احکام خود را در قالب سیاست‌های کلی جای بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز