خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تنها راه نجات کشور سپردن کار مردم به مردم است/ مردم به دولت‌ها اعتماد ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۰۶۴

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز تنها مدلی که کشور را نجات می‌دهد مدل تعاون است؛ در واقع تنها راه نجات کشور این است که کار مردم را به مردم سپرد زیرا مردم دیگر به دولت‌ها از هر نوع و گروه که باشد، اعتماد ندارند و فقط به خود اعتماد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی مسکنی در نشست با تعاونگران استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد و در دولت سیزدهم ۲.۵ درصد افزایش تعاونی‌ها، ۳.۵ درصد افزایش شاغلین در تعاونی‌ها و ۱۸۱ درصد افزایش تسهیلات بانک توسعه تعاون را داشتیم و تاکنون ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد پرداخت شده است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بعد از ۱۳۰ سال، اتاق تعاون ایران برای اولین بار عضو اتحادیه جهانی شد.

وی بیان کرد: فعالان تعاون خواستار این هستند که بخش دولتی با تعاون کار نداشته باشد، بنابراین باید هر بخش کار خودش را انجام دهد، اما درحال حاضر این امر اتفاق نیفتاده است.

این مسئول افزود: بانک توسعه تعاون کوچک‌ترین بانک کشور است و با این ظرفیت نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بخش تعاون باشد و با پیگیری‌های صورت گرفته افزایش سهمیه این بانک انجام شده است.

وی عنوان کرد: برنامه هفتم توسعه اگر برای تعاون نقشی نداشته باشد نمی‌تواند در آینده رشد کند و با این نگاه پیگیری‌های متعدد انجام داده‌ایم تا در سیاست گذاری‌ها و اسناد بالادستی کشور تعاون هم مدنظر باشد.

مسکنی اظهار کرد: از سال ۹۰ که وزارت تعاون منحل شد، مشکلات مختلفی برای این حوزه ایجاد شده است.

در این نشست تعاونگران استان در بخش های مختلف مشکلات و چالش‌های خود را مطرح کردند که حوزه مسکن، حمل و نقل، تسهیلات، بیمه و مالیات و نقص قوانین بیشترین مواردی بود که تعاونگران استان خواستار رسیدگی درمورد آن بودند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز