خبرگزاری کار ایران

افزایش آمار بیماران دارای اختلالات روانی در کاشان و آران و بیدگل/مصرف سرم و آنتی بیوتیک در کاشان معادل دو استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۶۴

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از راه اندازی مرکز تخصصی سلامت نگر جامعه به دلیل دریافت گزارش هایی مبنی بر افزایش اختلالات روانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، مهدی دلاوری در نشست معاونین دانشگاه با بیان اینکه طی بازرسی‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی فعال شهرستان کاشان اظهار داشت: در این بازدیدها برای ۲۰ هزار اخطاریه صادر شده، ۶۶ پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند و ۱۱۶ واحد صنفی متخلف در شهرهای کاشان و آران و بیدگل تعطیل شده‌اند. 

وی افزود: با توجه به گزارش های مختلفی که از مراکز درمانی کاشان مبنی بر افزایش اختلالات روانی به این معاونت  ارائه شد مرکز تخصصی سلامت نگر جامعه در کاشان راه اندازی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: مرکز تخصصی سلامت نگر ضمن ویزیت رایگان مراجعین، خدمات تخصصی به افراد داده شده و پرونده بیماران ترخیصی بیمارستان کارگر نژاد به منظور رصد سلامتی آنها هم پیگیری می شود.

اجرای حکم اخراج پزشک زیر میزی بگیر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اخذ زیرمیزی از بیماران امر ناپسند و غیر قانونی است و دانشگاه با این پزشکان به شدت برخورد می‌کند.

عباس آزادی در این جلسه از تشکیل پرونده برای دو پزشک که از بیماران به شکل غیر قانونی مبالغی دریافت کرده بودند خبرداد و افزود: حکم یکی از این پزشکان اخراج از دانشگاه بود که اجرا شد و پرونده پزشک دیگر هم در مرحله تجدید نظر است.

وی میزان مصرف سرم و آنتی بیوتیک در کاشان را معادل دو استان بزرگ کشور دانست و اظهار کرد: شهروندان از مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنند.

آزادی تاکید کرد: مصرف بیش از اندازه شهروندان برای برخی از  بیماری‌ها مانند سرماخوردگی مضر بوده و سبب کاهش مقاومت بدن مقابل میکروب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پاسخ به نوبت دهی طولانی برای ام آر آی در مراکز درمانی کاشان تصریح کرد: ساختمان ام آر آی بیمارستان نقوی در حال تعمیر است و موقتا نوبت دهی و انجام آم آر آی انجام نمی‌شود.

آزادی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خرید یک دستگاه ام آر آی ۶۰ میلیارد تومان است که تهیه این اعتبار از توان دانشگاه خارج است و از طرفی برای خارج کردن دستگاه قدیمی ام آر آی مجتمع شهید بهشتی که از سال ۲۰۰۳ خریداری شده  ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

نبود نقدینگی مهمترین چالش دانشگاه علوم پزشکی 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز از عدم پرداخت هزینه خدمات دانشگاه توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی اظهار ناخرسندی کرد و گفت: پرداخت کارانه و بسیاری از مزایای قانونی کارکنان و انجام امور عمرانی معطل دریافت همین مبالغ است.

کوروش ساکی خاطرنشان کرد: مدیریت درمان کاشان در صدد پرداخت یکصد میلیارد تومان مدیریت درمان بابت بدهی ۱۴۵ میلیارد تومانی خود به شکل اوراق  است که اگر به پول نقد تبدیل شود حدود ۲۵ میلیارد تومان آن کسر خواهد شد.

وی افزود: به مدیران تامین اجتماعی اعلام شده  نزدیک روز های پایانی سال و شروع نوروز هستیم و کارمند دانشگاه دریافت پاداش و مزایای خود را درخواست  دارد،آیا امکان پذیر است به آنان  پاسخ منفی داده شود؟ 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: نتیجه عدم پرداخت پاداش پرستار اعتراض و تجمع در بیمارستان است و اگر مبلغی که دانشگاه از تامین اجتماعی طلب دارد پرداخت شود، بخشی از مشکلات به سرعت رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز