خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی:

سدهای استان مرکزی همچنان تشنه هستند / حجم آب سدهای الغدیر و کمال صالح نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۱۸۵

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی با ابراز نگرانی از کاهش حجم آب ذخیره شده در سدهای استان، گفت: حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه و سد کمال صالح شازند نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌اله آمری افزود: هم‌اکنون دبی ورودی به سد کمال صالح شازند 400 لیتر بر ثانیه گزارش شده است، در حالی که این میزان در سال گذشته 500 لیتر بر ثانیه بوده است. همچنین در حال حاضر دبی ورودی به سد الغدیر ساوه 500 لیتر بر ثانیه گزارش شده است، در حالی که این میزان در سال گذشته 1600 لیتر بر ثانیه بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در دریاچه سد کمال صالح شازند به 32 میلیون مترمکعب رسیده است، در حالی که این میزان در سال گذشته 44 میلیون مترمکعب ثبت شده است. در حال حاضر حجم آب ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر ساوه نیز به 46 میلیون مترمکعب رسیده است، در حالی که این میزان در سال گذشته 111 میلیون مترمکعب ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد کمال صالح شازند آب شرب مردم شهر اراک را تأمین می‌کند. همچنین از منابع آبی ذخیره شده در سد الغدیر ساوه برای مصارف آب شرب مردم شهر ساوه استفاده می‌شود.

آمری تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 1401) تاکنون به طور متوسط 58.9 میلیمتر باران در استان مرکزی باریده است، در حالی که این میزان در سال گذشته 124.6 میلیمتر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در استان مرکزی نسبت به سال گذشته کاهش 53 درصدی به همراه داشته است، بیان داشت: مقایسه میزان بارش‌ها در این استان در سال جاری نسبت به یک دوره آماری با این تعریف که هر 40 سال یک دوره آماری محسوب می‌شود، نشان می‌دهد که 47 درصد کاهش رخ داده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی تأکید کرد: به دلیل کاهش میزان بارش‌ها و حجم نزولات آسمانی در سال آبی جاری از مردم استان خواسته می‌شود تا نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب به عمل آورند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز