خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، ؛

بارش‌های اخیر هشیلان" و "سراب نیلوفر را زنده نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۹۵

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، گفت : بارش‌های چند روز پیش تالاب هشیلان و سراب نیلوفر را زنده نکرد واین دو سراب همچنان خشک هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،محمدحسین فلاحتی با اشاره به بارش‌هایی که طی چند روز اخیر داشتیم، گفت: این بارش‌ها موجب ورود آب به تالاب هشیلان و سراب نیلوفر نشده، زیرا به دلیل خشکسالی‌های پیاپی آنقدر سطح منابع آب زیرزمینی در این مناطق پایین است که به این زودی سطح آب بالا نخواهد آمد.

وی وضعیت هشیلان و سراب نیلوفر را متفاوت از سایر منابع آبی دیگر کرمانشاه از جمله چشمه تاقبستان که اخیرا پرآب شده دانست و عنوان کرد: ساختار هشیلان و سراب نیلوفر بگونه‌ای است که دیرتر نسبت به بارندگی‌ها واکنش نشان می‌دهند.

فلاحتی بارش موثر برف را برای تغذیه آبخوان‌هایی که منشا چشمه‌های هشیلان و سراب نیلوفر هستند ضروری دانست و گفت: تاکنون بارش برف چندانی در کرمانشاه رخ نداده است.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: چنانچه مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته وضعیت بارش‌ها در زمستان مناسب باشد می‌توان امیدوار بود که ظرف یک ماه آینده آب وارد هشیلان و سراب نیلوفر شود.

فلاحتی از توقف آبرسانی سیار به هشیلان نیز یاد کرد و ادامه داد: در بستر هشیلان چاله‌های دارای آب مختصری وجود دارد که می‌تواند حیات زیستمندان را حفظ کند.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت رودخانه‌های کرمانشاه داشت که تاثیر چندانی از بارش‌ها نپذیرفته‌اند و افزود: از یک سو بارش‌ها آنقدر قابل توجه نبوده که روانابی به سمت رودخانه‌ها داشته باشد و از سوی دیگر بستر خاک آنقدر خشک است که بخش قابل توجهی از آب باران را جذب کرده و از همین رو آب چندانی به سمت رودخانه‌ها نمی‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز