خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تخلیه آب های سطحی در برخی از مناطق اهواز توسط مدیریت شهری و آبفا / پس زدگی فاضلاب در شهر مانند گذشته نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۲۵۹

عضو شورای کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان آبفا و شهرداری با استفاده از پمپ های مکنده در حال تخلیه آب های سطحی اهواز هستند، گفت: از محل اعتبارات دولت و رهبری تاکنون بیش از 200 منطقه از این کلانشهر بازسازی شده که در برخی مناطق این بازسازی‌ها خوب جواب داده و مانند گذشته مشکل پس زدگی فاضلاب در حین بارندگی‌ها را نداریم.

سید محسن موسوی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره، اظهار داشت: بارندگی در اهواز از ساعت یازده و نیم دیروز صبح شروع شد و بدون انقطاع تا ساعت چهار بامداد امروز ادامه داشت و در چند سال گذشته چنین بارندگی اتفاق نیفتاده که انقدر مداوم و مستمر باشد. به خصوص 3 بامداد  به بعد شدت بارندگی بسیار بیشتر شد که با وزش باد شدید همراه بود.

وی ادامه داد: میزان بارندگی به حدی است که برخی از سیستم‌های مکنده این قدرت را ندارند که سریع آب های سطحی شهر اهواز را جمع آوری کنند. آب اهواز تقلی است و باید با مکش به سمت بیرون از شهر هدایت شود و کانالی هم وجود ندارد که آب را از سطح شهر به راحتی جابه‌جا کند.

عضو شورای کلانشهر اهواز افزود: در برخی مناطق شهر اهواز هم که به دلیل بارندگی‌های شدید آب بالا می آید پمپ های مکنده آبی را که آبفا در این مناطق کار گذاشته است برای اینکه نسوزند در برخی از اوقات این پمپ ها را خاموش می کنند که آسیبی به تاسیسات شان وارد نشود. ولی این بارندگی نسبت به بارندگی سال‌های گذشته که مناطق مرکزی شهر را آب می گرفت کاهش یافته است چرا که تقریبا دویست و 30 الی 40 نقطه را آبفا با تخصیص اعتبار  دولت و رهبری که برای ترمیم اصلاح شبکه آبفا تعیین کرد در حال بازسازی و مرمت هستند.

موسوی زاده عنوان کرد: هم اکنون وقتی وارد اهواز می شوید شهر را به یک کارگاه تبدیل کرده‌اند و در داخل شهر جاهایی این اصلاحات شان جواب داده و آسفالت شده اند و جاهایی هم هنوز کامل نشده و در حال بازسازی هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون شهرداری و آبفای اهواز پمپ‌های جدیدی را کار گذاشته‌اند و خود شهرداری بیش از  30 الی 40 نقطه از سطح شهر پمپ های بزرگ کار گذاشته است و آب های سطحی در حال مکش است. در حال حاضر بیشتر  نقاط شهر آب فروکش کرده و تردد جاری و حتی مدارس هم تعطیل نشده است. اما در برخی مناطق شش، چهار  و هشت هنوز آبگرفتگی را داریم. در این مناطق معمولا آب گرفتگی زیاد است که هم پرسنل آبفا و هم شهرداری پای کار هستند که با تماسی که با معاونین این مناطق در شهرداری داشتم اعلام کردند که اگر این پمپ ها فعال شوند تا آخر وقت امروز می شود امیدوار بود که آبها و فاضلاب فروکش و از شهر به سمت بیرون هدایت شوند.

عضو شورای کلانشهر اهواز بیان کرد: وقتی بارندگی ها آغاز می شود خروجی مسیرهای آب های سطحی و فاضلاب شهر اهواز در یک مسیر قرار دارند و سیستم های مجزایی ندارند و به همین دلیل در برخی مناطق وارد منازل شهروندان می شوند. در منطقه چهار اهواز در قسمت های گلستان و بهارستان جاهایی آبفا دارد کار می کند ولی هنوز ترمیم سیستم های فاضلاب کامل نشده و  آب داخل منازل شده است که شهرداری و آبفا با مکش دارند آب را در این مناطق تخلیه می کنند.                   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز