خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف مرکز البرز:

مشاوران املاک فاقد پروانه کسب، اجازه فعالیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۵۹

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با اشاره به ضرورت رعایت حقوق مالکان در مشاوران املاک گفت: فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب غیر قانونی است.

به گزارش ایلنا از البرز، بهروز حصاری در همایش تخصصی مشاوران املاک مرکز استان که با حضور رئیس دادگستری کل البرز برگزار شد، ضمن هشدار به مشاوران املاک بدون پروانه کسب، اظهار داشت: با توجه به ضرورت رعایت حقوق مالکان در مشاوران املاک، فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب غیر قانونی بوده و این واحدها اجازه فعالیت ندارند.

وی به الزام آموزش تخصصی ویژه در حوزه مشاوران املاک و در راستای تکلیف قانونی مغفول مانده طی ١٢ سال گذشته و دفاع از حقوق آحاد مردم کرج در اولویت کاری اتاق اصناف البرز است، اشاره کرد.

حصاری گفت: هدف از برگزاری نخستین همایش تخصصی مشاوران املاک، تقدیر و اهدای پروانه تخصصی به دانش آموختگان کلاس های آموزشی و ارتقاء کیفیت خدمت رسانی مشاوران املاک به منظور آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات با آیین نامه ای مشاوره املاک است که با همکاری اتحادیه مشاوران املاک شهرستان کرج، دادگستری استان البرز، اداره ثبت و اسناد و املاک استان و حضور روسای مجموعه ها نخستین همایش تخصصی مشاوران املاک برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف استان البرز با اشاره به اینکه رعایت برخی از موارد در حوزه مشاوران املاک ضروری و دارای اهمیت است، گفت: 1296 نفر با شرکت در این دوره از کلاس های آموزشی موفق به اخذ گواهینامه می شوند و در حال حاضر در حوزه مشاوران املاک 8 هزار مشاور در بیش از 6 هزار واحد دارای پروانه در کرج فعال هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مورد تاکید ریاست دادگستری و دادستان مرکز استان البرز است و باید در این زمینه اهتمام لازم انجام شود، تصریح کرد: واحدهای صنفی مشاوران فاقد پروانه صنفی باید هر چه زودتر پروانه دریافت کنند.

حصاری با اشاره به اینکه صنف املاک، حافظ منافع و سرمایه های یک عمر تلاش شهروندان است و این صنف باید از سرمایه های همشهریان حفاظت کند تا سرمایه مردم دستخوش مطامع فرصت طلبان نشود ادامه داد: در حوزه مشاوران املاک این نخستین همایش تخصصی مشاوران املاک مرکز استان البرز است که برگزار شده و این همایش ها تداوم می یابد. 

در پایان این همایش از مدیران ، اساتید و دانش آموختگان این حوزه صنفی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز