خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان؛

کرمانشاه 616 بیمار "دیالیزی" دارد/ دستگاه‌های دیالیز "نو" نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۶۲۵

مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه از وجود 616 بیمار دیالیزی در استان خبر داد و افزود: تاکنون 1750 بیمار هم در استان پیوند کلیه انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حسین بیگلری به مناسبت هفته جهانی حمایت از بیماران کلیوی (23 تا 30 آبان) تعداد بیماران دیالیزی استان را 616 نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون 1750 نفر نیز در استان پیوند کلیه شده و از دیالیز نجات پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به دسته بندی بیماران دیالیزی در شمار بیماران خاص گفت: بر همین اساس دیالیز این بیماران بصورت رایگان انجام می‌گیرد.

بیگلری گفت: همچنین این بیماران با قرار گرفتن در صف پیوند کلیه، در صورتی که کلیه از بیمار مرگ مغزی به آنها پیوند شود، هزینه کلیه و عمل جراحی آنها نیز بصورت رایگان خواهد بود.

وی افزود: تنها در صورتی که این بیماران بخواهند از فرد زنده کلیه خریداری کنند باید هزینه خرید کلیه را خودشان پرداخت کنند و این میان برخی بیماران هم هستند که از افراد فامیل و خانواده کلیه دریافت کرده و نیاز به پرداخت هزینه ندارند.

بیگلری گفت: اینکه برخی از این بیماران مجبور به خرید کلیه می شوند، به دلیل صف های انتظار طولانی برای پیوند کلیه است، چرا که به دلیل عدم فرهنگسازی، بسیاری خانواده ها تمایل ندارند اعضای عزیز مرگ مغزی شده خود را اهدا کنند و همین می شود که صف انتظار برای پیوند طولانی شده و برخی از بیماران به ناچار سراغ خرید کلیه از افراد زنده می روند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کمبودی در بحث دستگاه های دیالیز در استان وجود ندارد، گفت: مشکل حال حاضر فرسودگی برخی از این دستگاه ها است که با کیفیت لازم کار دیالیز را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: 18 دستگاه دیالیز بیمارستان امام رضا(ع) هم اکنون فرسوده است و بیماران بعد از دیالیز عنوان می کنند که حال خوبی پیدا نمی کنند و دستگاه کیفیت لازم برای انجام دیالیز را ندارد.

بیگلری گفت: هزینه خریداری هر دستگاه دیالیز 500 میلیون تومان است و از خیران درخواست داریم در این زمینه همراهی کرده و کمک حال بیماران دیالیزی شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت: افراد خیر می توانند کمک های خود را به دفتر انجمن به آدرس کرمانشاه-میدان جمهوری اسلامی پلاک 18 تحویل داده و یا با شماره تلفن 37238113 جهت نحوه پرداخت کمک های خود تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز