خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

شناسایی۳۴۱ معتاد متجاهر در خراسان‌شمالی/ درمان معتاد متجاهر نیازمند آمار دقیق است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۵۵۷

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۳۴۱ نفر معتاد متجاهر در استان شناسایی شد که از این تعداد ۵۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، ابوالحسن نجفی اظهار داشت: این آمار بدون احتساب شهرستان شیروان است و تاکنون آماری از تعداد معتادان متجاهر این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری  ارایه نشده است.

وی افزود: براساس آمار ارایه شده از سوی فرمانداری ها، شهرستان ۲۳۳ هزار نفری بجنورد با ۱۷۴ نفر بیشترین تعداد معتاد متجاهر استان را دارد.

نجفی ادامه داد: شهرستان رازوجرگلان با ۶۴ نفر، فاروج با ۶۱ نفر، اسفراین با ۱۸ نفر و مانه و سملقان با ۱۶ نفر بعد از بجنورد به ترتیب بیشترین تعداد معتاد متجاهر را دارند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند آمار دقیق است، خاطرنشان کرد: آسیب اعتیاد با این گستردگی نیازمند برنامه ریزی است بنابراین در گام نخست باید آمار و اطلاعات دقیق از شمار معتادان، معتادان متجاهر، ابتدا به مصرف و مستمر در حال مصرف بدست آورد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: همچنین پس از ساماندهی و درمان باید به تداوم بهبودیافتگی توجه کرد به گونه ای برای جلوگیری از بازگشت دوباره وی به دام اعتیاد نیازمند اتصال بهبودیافتگان به بازار کار و اشتغال هستیم.

نجفی با اشاره به اشتغال آفرینی معتادان بهبودیافته استان، گفت: در راستای اشتغالزایی و عدم بازگشت افراد به چرخه اعتیاد در سالجاری با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی بیش از ۱۴ هزار ساعت آموزش های مهارتی ارایه شد.

معتاد متجاهر به آن دسته از مصرف کنندگان مواد مخدر گفته می شود که با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امکانات حاضر نشود برای ترک اقدام کند و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری (مراکز ماده ۱۶) ارجاع داد.

خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد در شمال شرقی ایران واقع است که جمعیت استان در سال 1401، برابر با 1.100.000 نفر در قالب ۲۰۹۸۵۰ خانوار بوده‌ است.

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز