خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی:

اطلس سرمایه گذاری استان مرکزی تدوین می شود / این اقدام از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۶۶۰

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: اطلس سرمایه گذاری استان مرکزی تدوین می شود. این اقدام از سوی وزارتخانه ابلاغ شده و برای تمامی استان های کشور برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید ملااسماعیلی با بیان اینکه در ارتباط با برنامه وزارت اقتصاد در خصوص جذب سرمایه گذار، برنامه مدونی پیش بینی شده است، افزود: در گام نخست تهیه اطلس سرمایه گذاری قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات اولیه در استان مرکزی انجام شده و تیم کاری مربوطه مشخص و لکه های سرمایه گذاری در حال آماده سازی است تا مشخص شود سرمایه گذار در چه حوزه هایی می تواند سرمایه گذاری کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در ادامه، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری قرار دارد که در اطلس چیدمان می شود تا سرمایه گذاران بتوانند از ظرفیت استان استفاده کنند.

ملااسماعیلی تصریح کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری افزایش ظرفیت سرمایه گذاران موجود و جذب سرمایه گذاران جدید مدنظر قرار دارد و جلساتی نیز در این خصوص برگزار و مکاتبات لازم می شود.

وی بیان داشت: ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز جزو سرمایه گذاران بوده اند و سرمایه گذاران داخلی نیز در این حوزه فعالیت خوبی داشته اند که با تکمیل اطلس این مهم بهبود خواهد یافت‌.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تأکید کرد: در بخش سرمایه گذاری خارجی از سال 1390 تاکنون حدود 70 طرح سرمایه گذاری معادل رقم 397 میلیون دلار وجود داشته که از این رقم معادل یک میلیون و 757 هزار دلار در 6 ماهه سال جاری محقق شده است.

ملااسماعیلی ابراز داشت: بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه سرامیکی در بخش رنگ و عمدتا در بخش قاشق و چنگال و در مجموع در بخش های تولیدی و عمدتا از کشورهای امارات، چین، فیلیپین و آلمان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز