خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

در حال حاضر کمبود دارویی در کرمانشاه نداریم / به دنبال رایگان کردن داروی بیماران خاص استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۵۹

مسئول انجمن بیماران خاص استان کرمانشاه با اشاره به نگرانی های ایجاد شده در تامین برخی داروها در کشور گفت ، خوشبختانه در بحث داروی بیماران خاص در حال حاضر کمبودی وجود ندارد.

حسین بیگلری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در کشور گفت: با وجود اینکه برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها در سطح کشور با کمبود مواجه است، اما خوشبختانه در زمینه تامین داروی بیماران خاص در حال حاضر کمبودی وجود ندارد. 

وی افزود: برخی داروها با توجه به مصرف بالایی که دارند  کمیاب می شوند و در حال حاضر نیز کمبود داروهای آنتی بیوتیک را در سراسر کشور داریم که استان کرمانشاه هم با این مشکل روبرو است اما با توجه به اینکه اکثر آنتی بیوتیک ها تولید داخل هستند، مسئولان وعده داده‌اند که این کمبود ها هرچه سریعتر رفع می‌شود.

بیگلری تصریح کرد: خوشبختانه فعلا در تامین داروهای بیماران خاص در استان کمبودی نداریم و به مقدار کافی انواع دارو وجود دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نوسان تعداد بیماران خاص در استان افزود: آمار خیلی دقیقی از تعداد بیماران خاص در استان در دسترس نیست زیرا تعدادی از این بیماران برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه می کنند بنابراین نمی توان آمار دقیقی از آنها ارائه کرد.

مسئول انجمن بیماران خاص استان تصریح کرد: با توجه به اطلاعات میدانی که در اختیار داریم متاسفانه شاهد رشد تعداد بیماران کلیوی خصوصا دیالیزی و بیماران سرطانی هستیم که برای درمان این بیماران نیازمند مساعدت بیشتر مردم هستیم.

وی مطالبه اصلی انجمن های بیماران خاص را حمایت های دولتی دانست و افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های خاص واقعا سخت و دردآور است از دولت و وزارت درمان و همچنین بیمه‌ها تقاضامندیم در تامین داروی این بیماران همچنان که تا کنون حمایت کرده‌اند مساعدت و تسهیلات بیشتری داشته باشند و امیدواریم که همانگونه که مسئولان معاونت غذا و دارو وعده داده‌اند تامین داروی بیماران خاص صد درصد رایگان شود. 

وی گفت: علاوه بر اینکه حمایت‌های دولتی می‌تواند دردی از دردهای بیماران خاص را التیام بخشد، حمایت خانواده‌های این بیماران نیز می‌تواند در روند بهبود آنها تاثیر مثبتی داشته باشد تا بتوانند سلامت خود را دوباره بازیابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز