خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

سطح گلخانه‌های کرمانشاه به ۳ برابر افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۰۶۴

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سطح گلخانه‌های استان ۵۵ هکتار است که به سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله اظهار کرد: افزایش سه برابری سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه با برنامه‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده، در دستور کار است و اکنون سطح آن حدود ۵۵ هکتار می‌باشد و ایجاد حداقل ۱۵۰ هکتار دیگر گلخانه در دست اجرا است.

وی در ادامه افزود: از مزایای کشت گلخانه‌ای کاهش هزینه‌های تولید، حفظ منابع پایه و با توجه به خشکسالی چند سال گذشته کاهش مصرف آب است، اشتغال ۱۲۰۰ نفری در گلخانه‌ها از دیگر مزیت گلخانه‌ها از جمله بهبود فضای کسب و کار محسوب می‌شود.

وی گفت : با کشت گلخانه‌ای کاهش محصولات هم جبران می‌شود و مهمترین مشوق در این زمینه کاهش سود تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران در بخش گلخانه است.

وی بیان کرد: حداکثر مدت تأمین مالی تسهیلات ۹۶ ماه شامل دو سال مشارکت، یک سال تنفس و پنج سال بازپرداخت و سود تسهیلات ۱۲ درصد است.

وی رفع موانع و مشکلات توسعه گلخانه‌ها در استان کرمانشاه را با همکاری معاونت تولیدات گیاهی، امور اراضی و نظام مهندسی کشاورزی به شکل جدی ممکن دانست و گفت: گلخانه‌ها در کرمانشاه با توجه تغییر شرایط اقلیمی و سود‌آور بودن و نقش آن در افزایش در آمد کشاورزان لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز