خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استانداد قزوین:

سرویس دهی مستمر آسانسورها برای کاهش حوادث ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۰۳۶

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: باتوجه به افزایش حوادث آسانسور در استان باید ایمنی و استاندارد آسانسورها مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه سرویس دهی مداوم و مستمر ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیروس صارمی با اشاره به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهای استان گفت: حوادث آسانسور در سال جاری افزایش داشته که عوامل مختلفی می‌تواند منجر به این وضعیت شده باشد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین ادامه داد: استاندارد نبودن و عدم اخذ گواهی استاندارد و عدم سرویس دهی در زمان مقرر ازجمله مواردی است که منجر به حوادث می‌شود؛ همچنین استفاده نامناسب از آسانسور مانند حمل بار و اضافه ظرفیت هم در این زمینه تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: پروانه استاندارد صادر شده برای آسانسورها یک ساله است و پس از آن باید مالکان نسبت به صدور مجوز و رفع نواقص احتمالی اقدام کنند، در بازرسی‌ها هم موارد نقص اعلام می‌شود و پس از رفع آن‌ها پروانه صادر می‌شود و درصورت عدم همکاری هم درصورت لزوم موارد به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در بازرسی‌ها ما سختگیری نداریم؛ بلکه بر الزامات استاندارد تاکید داریم که رعایت آن‌ها برای ایمنی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: هزینه‌های تمدید و یا صدور پروانه استاندارد هم مبلغ زیادی نیست و برای مرحله اول حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است که در بازرسی‌های دوره‌ای این میزان کاهش می‌یابد.        

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز