خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد عنوان کرد؛

ضرورت توسعه نرم شهرستان اردکان در دو محور «نوآوری-فناوری» و «گردشگری» / «فرهنگ» و «محیط زیست» باید به عنوان مسائل و اولویت‌های امامین جماعت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۷۹۱

استاندار یزد با بیان اینکه اردکان یکی از شهرستان های پر افتخار و تاریخی استان است گفت: توسعه نرم شهرستان اردکان در دو محور «نوآوری-فناوری» و «گردشگری» ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست کارگروه توسعه شهرستان اردکان با اشاره به توسعه سخت شهرستان اردکان در سالیان گذشته؛ با توجه به به موقعیت، ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در آن، اظهار داشت: رویکرد و راهبرد اصلی ما باید به سمت توسعه نرم در شهرستان باشد که در این راستا باید دو محور ویژه «نوآوری و فناوری» و «گردشگری» را تعریف کرد و در آن مسیر گام برداشت. 

وی با بیان اینکه جریان نخبه‌پروری از دل آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه علمیه صورت می‌گیرد، افزود: در رویکردهای کلان توسعه‌ای باید جریان نوآوری و فناوری و جوشش علمی، حمایت و تقویت شود تا رشد و بالندگی شهرستان اردکان متناسب با تراز و ظرفیت بالای مردم آن تدوام یابد. 

استاندار یزد ادامه داد: باید از ظرفیت‌های بی‌بدیل موجود در جای جای شهرستان؛ در آثار ملموس و ناملموس و نیز اقدامات لازم الاجرا به لحاظ قرار گیری به عنوان یکی از شهرستان ورودی استان، حمایت شود و مسائل مربوط به آن‌ها با جدیت پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه نباید دو واژه صنعت و کارخانه را به یک معنا تلقی کرد، تصریح کرد: صنعت به معنی طراحی و ماشین‌سازی بوده و نیروی کار آن را «طراحان و مهندسین مجرب و متخصص» تشکیل می‌دهد اما «ورود خط تولید و ایجاد شغل به دنبال آن»؛ تعریف «کارخانه» است که به کارگر نیاز دارد. 

فاطمی لازمه تدوام جریان «نخبه پروری» و «بازگشت و تثبیت نخبگان و برگزیدگان» در شهرستان و استان را حرکت واقعی در مسیر صنعت دانست و اساس آن را «فناوری و نوآوری» عنوان کرد. 

استاندار یزد ادامه داد: پیگیری مسائل مربوط به شهرک‌های فناوری و آی. تی مبتنی بر نگاه ویژه استان به حوزه فناوری و نوآوری است. 

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه در حوزه توسعه، فهرست بلندی از مسائل اولویت دار وجود دارد، اظهارداشت: این فهرست بلند از مسائل و اولویت‌های توسعه و پیشرفت شهرستان نیاز به امام جماعت دارد که امامین جماعت آن‌ها «فرهنگ» و «محیط زیست» است. 

فاطمی خاطرنشان کرد: روح حاکم بر تمامی تصمیمات و اقدامات ما باید روح فرهنگی، دینی، مذهبی و محیط زیستی با ملاحظات اجتماعی ما باشد لذا این راهبرد‌ها حتما باید در توسعه شهرستان دیده شود. 

استاندار یزد ادامه داد: به جد از توسعه شهرستان مبتنی بر سند آمایش شهرستان و نظرات نخبگان و برگزیدگان و مردم عزیز این خطه دفاع و حمایت و پشتیبانی می‌کنیم. 

وی با اشاره به وضعیت نابه سامان جاده دسترسی به روستای حاجی آباد زرین و گلایه‌های بسیار اهالی در این خصوص، گفت: ۵۰ کیلومتر دارای مشکل جدی، آسفالت و در اختیار مردم قرار گیرد. 

استاندار یزد با اشاره به وجود تعداد زیادی مدرسه نیمه تمام خیری در شهرستان اردکان اظهارداشت: این گروه از مدارس با مساعدت خیرین و از محل مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن موجود شهرستان، با شعار هر واحد تولیدی یک مدرسه تکمیل شود. 

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرستان اردکان را کیفیت نامناسب آب عنوان و بر پیگیری حل این مشکل در کمترین زمان ممکن تاکید کرد. 

استاندار یزد با اشاره به موضوع آموزشی شدن بیمارستان ضیائی اردکان، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند مقدمه‌ای بر راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه باشد. 

وی در پایان خطاب به فرماندار و مدیران حاضر در جلسه بر پیگیری تحقق ۵۰ مصوبه این نشست؛ با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تاکید کرد. 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز