خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

معرفی ۵۰ فروشنده زعفران غیراستاندارد در اطراف حرم رضوی به تعزیرات

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۲۱۶

مسئول طرح اجرای هماهنگ استانداردها(طاها) در اداره استاندارد خراسان رضوی گفت: طی بازرسی های صورت گرفته در شهریور ماه، پرونده ۵۰ واحد صنفی عرضه کننده زعفران غیراستاندارد در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی به اداره کل تعزیرات استان ارسال شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مصطفی دباغی مقدم افزود: این بازرسی ها با همکاری اتحادیه صنفی زعفران و کارشناسان تعزیرات حکومتی و با تاکید مدیر استاندارد با هدف جلوگیری از توزیع و فروش زعفران های غیراستاندارد، فله و بی نام و نشان انجام گرفت.

وی به بازرسی اولیه از  ۳۷۴ واحد صنفی عرضه زعفران طی شهریور ماه اشاره کرد و ادامه داد: در این مرحله به ۲۵۳ واحد متخلف برای جمع آوری  زعفرانهای غیراستاندارد اخطار کتبی داده شد و این واحدها ضمن دادن تعهد، ملزم به رعایت عرضه محصولات استاندارد شدند.

مسئول طرح طاها در اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در مرحله بعد ۱۱۰ واحد عرضه زعفران دوباره بازرسی شدند که ضمن توقیف محصولات غیراستاندارد برخی واحدها، پرونده ۵۰ واحد صنفی به دلیل عدم توجه به اخطارها و جمع آوری زعفرانهای غیراستاندارد به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

دباغی مقدم افزود: این واحدهای صنفی در خیابان های اصلی اطراف حرم مطهر رضوی واقع در خیابان های شیرازی، امام رضا(ع)، اندرزگو و بازار رضا(ع) فعالیت داشتند.

وی اضافه کرد: زعفران بسته بندی شده مشمول رعایت استاندارد اجباری است و باید عرضه این محصول با نشان استاندارد صورت گیرد و آن دسته از واحدهای صنفی نیز که مدعی عرضه زعفران مرغوب هستند باید پاسخ دهند خریدار بر چه اساسی باید به این محصول اعتماد کند؟

مسئول طرح طاها در  اداره کل استاندارد خراسان رضوی یک تخلف عمده در بازرسی های یاد شده را عرضه زعفران بسته بندی بدون نشان استاندارد عنوان کرد و گفت: تخلف عمده دیگر، عرضه محصولی به نام عصاره طبیعی زعفران و یا شربت زعفران با علامت جعلی استاندارد است و واحدهای صنفی متخلف محصول یاد شده را به مردم می فروختند.

دباغی مقدم افزود: زعفران، کالایی قیمتی است و زائر آن را به عنوان سوغات متبرک حضرت رضا(ع) به شهر خود می برد و وقتی عرضه کننده زعفران، کالای تقلبی و غیراستاندارد را به هموطنان می فروشد علاوه بر تحمیل ضرر مالی، نسبت به اعتقادات دینی آنها دیدگاه منفی ایجاد می‌کند و این موضوع آسیبهای فرهنگی به بار می آورد و به وجهه مشهد نیز آسیب می رساند.

وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی هفته گذشته ۲ واحد صنفی و دیروز دوشنبه ۲ واحد صنفی متخلف عرضه زعفران در مشهد را نیز مهر و موم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز