خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا اعلام شد؛

یک‌هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به استان معرفی شدند/بازگرداندن ۶۸۴ بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۳۳۰

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اشتغال به تحصیل بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز استان در سال تحصیلی جدید گفت: برای سال تحصیلی جدید ۶۸۴ نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و برای ادامه تحصیل تعیین تکلیف شدند.

سعیده بهادر زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل حاصل جمع کرونا و خلاء‌های نظام آموزشی هستند اظهار داشت: البته عوامل دیگری هم در این زمینه نقش دارند که از جمله مهاجرت، کودک استثنایی، بیماری صعب‌العلاج، فقر مالی خانواده، فوت و دلایل مرتبط با بیماری کرونا باعث بازماندگی تحصیلی دانش آموزان است. 

وی ادامه داد: کودکانی هستند که به دلیل تبعیض طبقاتی، تبعیض جنسیتی، فقر فرهنگی و سایر محدودیت‌ها و محرومیت‌ها از تحصیل بازمانده‌اند و با وجود اینکه نیازمند رفتن به مدرسه هستند، اما به دلایلی که ذکر شد هیچ یک از مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل نیستند. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه امسال در استان یزد ۳۴ هزار و ۳۰۰ کلاس اولی به مدرسه می‌روند اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۸۵۵ کلاس درس در قالب دو هزار و ۲۱۵ مدرسه برای تحصیل دانش آموزان آماده‌سازی و تجهیز شده است. 

وی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل از سال‌های گذشته تاکنون و تعداد تفکیکی دختر و پسر به ایلنا گفت: هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به استان معرفی شدند که ۶۹۱ نفر از این دانش آموزان، دختر و ۸۵۲ نفر نیز پسر بودند. 

بهادر زاده با بیان اینکه براساس اقدامات صورت‌گرفته ۶۸۴ نفر از این دانش آموزان شناسایی و برای بازگشت به چرخه آموزش تعیین تکلیف شدند تصریح کرد: قطعا در به روزرسانی آمارهای وزارتخانه، تعداد بازماندگان از تحصیل کاهش خواهد داشت. 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بیشترین بازماندگان از تحصیل، دانش‌آموزان اول ابتدایی هستند اظهار داشت: با شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌های تحصیلی، از جهت تربیتی و آموزشی دچار چالش جدی شدیم که برخی از آن‌ها در کوتاه‌مدت قابل رصد است و برخی نیز تأثیر بلندمدتی خواهند داشت اما لازم است موانع حضور تمامی کودکان در نظام آموزشی با عزم ملی و مشارکت سازمان‌ها، نهادها و مؤسسات دولتی و غیردولتی برداشته شود. 

وی با تاکید بر اینکه ما دانش‌آموزان ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل را رها نمی‌کنیم عنوان کرد: تمام سعی ما این است که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی، جذب و در آموزش و نگهداری آن‌ها نهایت تلاش خود را بکار بندیم که با توجه به پیگیری‌ها و اقدامات اجرایی در حال انجام و صورت گرفته، دانش‌آموزان شناسایی شده دارای شرایط ثبت‌نام در سال تحصیلی پیش رو مشغول به تحصیل خواهند شد. 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز