خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان تاکید کرد؛

ضرورت پرداختن به آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق خشک و نیمه خشک سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۲۰

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: با عنایت به محدودیت های منابع آب در استان، خاصه در اقلیم خشک و نیمه خشک کشور و سمنان، بیلان منفی آبخوان‌های زیرزمینی و دیگر چالش‌های پیش رو در این زمینه، اهمیت پرداختن به آبخیزداری و آبخوان‌داری در سرزمین خشک و نیمه خشک ایران را دو چندان کرده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، جعفر مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت بحث مشارکت مردم در حراست و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی افزود: استفاده از تمام ظرفیت مردمی، تشکل‌های مردمی، جوامع محلی برای افزایش حراست از منابع طبیعی مهم است.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی همراه مردم است، گفت: مطالبه گری مردم در حوزه منابع طبیعی دارای اهمیت والایی است و تشکل های مردم نهاد به عنوان یک پایگاه نظارتی عمومی و غیردولتی با هدف و رویکرد اطلاع رسانی، آگاه سازی و جلب مشارکت مردمی می توانند بهره‌وری فعالیت اداره‌کل منابع طبیعی را افزایش دهند.

وی افزود: مردم در زمینه عرصه های منابع طبیعی و همچنین جلوگیری از اطفای حریق فعالیت چشمگیر داشتند و این امر باعث شده که آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در چند سال اخیر کاهش داشته باشد.

حقیقی با اشاره به نقش مهم جوامع محلی و روستائیان افزود: فرهنگ سازی در بین روستائیان و تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت نقش به سزایی در جلوگیری از تخریب و آسیب‌های وارده به این عرصه ها دارد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان حضور و مشارکت خیرین جامعه درتوسعه آبخیزداری در استان سمنان را مهم ارزیابی و افزود: با عنایت به محدودیت های منابع آب در استان خاصه در اقلیم خشک و نیمه خشک کشور، بیلان منفی آبخوان‌های زیرزمینی و دیگر چالش‌های پیش رو در این زمینه اهمیت پرداختن به آبخیزداری و آبخوان‌داری در سرزمین خشک و نیمه خشک ایران و استان را دو چندان نموده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز