خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر میراث فرهنگی:

البرز می‌تواند پایلوت طرح تجاری سازی و صادرات صنایع‌دستی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۵۴

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌صنایع دستی گفت: استان البرز به عنوان نمونه‌ای برای تلألو تمام صنایع دستی کشور، ظرفیت‌های فوق العاده ای دارد و به دلیل نزدیکی به مرکز و محل عبور گردشگران می‌تواند پایلوت برای نقشه جامع تجاری‌سازی و صادرات صنایع‌دستی باشد.

به گزارش ایلنا از البرز، مریم جلالی در بازدید از استان البرز، اظهار داشت: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کلید حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی است. در این راستا نیاز است که نیروی انسانی و معاونین در سراسر کشور همگرا و همقدم شوند و سیاست‌هایی که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار دارد توضیح داده شود تا یک برنامه بلندمدت و عملیاتی را پیش رو داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: صنایع‌دستی باید توجه قانون‌گذاران، سیاست‌مداران و متولیان را جلب کند به همین خاطر این نشست برای هم‌افزایی معاونان صنایع‌دستی سراسر کشور در استان البرز که ایران کوچک نامیده می‌شود، برگزار شد. این هم افزایی می تواند برای توضیح برنامه‌های پیش رو و همگرایی مهم باشد و برای صنایع‌دستی کشور اقدام شود.

جلالی افزود: هر خانواده ایرانی باید بتواند صنایع‌دستی را در زندگی خود جای دهد و باید در آموزش، توسعه، ترویج، حمایت و بازاریابی و تجاری‌سازی همگرا باشیم.

او ضمن تشکر از میزبانی استان البرز در این نشست اظهار کرد: در افق تحول، قرار است در حوزه توسعه و شناخت بازارها تلاش ویژه‌ای داشته باشیم. طرح صد بازار به زودی در سراسر کشور به راه می‌افتد. همگرا کردن میراث‌فرهنگی و گردشگری با صنایع‌دستی از دیگر اقدامات است. تمام پایگاه های میراث‌فرهنگی قرار است جایگاهی برای صنایع‌دستی ما باشد و اماکنی که در اختیار اوقاف است نیز نسبت به این موضوع اقدام کنند. روح همگرا کردن نهادهای مختلف فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی در برنامه ما قرار دارد.

جلالی تصریح کرد: استان البرز به عنوان نمونه‌ای برای تلألو تمام صنایع دستی کشور، ظرفیت‌های فوق العاده ای دارد و به دلیل نزدیکی به مرکز و محل عبور گردشگران می‌تواند پایلوت برای نقشه جامع تجاری‌سازی و صادرات صنایع‌دستی باشد. هر کارگاهی در البرز و خانه‌ای که به تولید صنایع‌دستی می‌پردازد می‌تواند برای اشتغال جوانان مفید باشد.

او به اهمیت صنایع دستی در اشتغال اشاره کرد و گفت: صنایع دستی در زنجیره ارزش باید به تولید متصل شود. اشتغال در صنایع‌دستی مولد است و هر خانه‌ای می‌تواند تولید کننده محصولی تجارت محور باشد. بنابراین توجه به صنایع‌دستی باید توأم با بازار فروش باشد و آموزش، تولید و سودآوری باید همزمان پیش برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز