خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 300 مددجوی سمنانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۲۸۱

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در سال گذشته دفتر اشتغال و کار آفرینی بهزیستی استان برای ۲ هزار و 300 مددجو خدمات اشتغال ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمود منطقی گفت: تعداد افراد دارای معلولیتی که از خدمات ارائه شده در اداره کل بهزیستی استان سمنان بهره مند شدند را ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر عنوان کرد و افزود: افراد دارای معلولیت به عنوان بزرگترین اقلیت در هر جامعه ای دارای حق و حقوقی بوده که باید دیده شده و مورد توجه متولیان رسیدگی به این قشر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه معاونت امور اجتماعی بهزیستی محوریت حل و فصل مسائل اجتماعی را بر عهده دارد گفت: مسئولیت ارائه و انجام برنامه های خدمات اجتماعی مانند توانمند سازی بر عهده حوزه اجتماعی است و در سال گذشته ۳ هزار و ۳۶۸ نفر در حوزه اجتماعی تحت حمایت قرار گرفتند.

منطقی یادآور شد: سازمان بهزیستی بیش از ۱۷۰ نوع خدمت به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند و تنها در استان سمنان حدود ۲۷ هزار و ۷۳۲ نفر تحت حمایت بهزیستی و حدود ۱۶۸ فرزند ۰ تا ۱۸ سال در خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان استان تحت حمایت هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه ساله برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در راستای پیشگیری، کشف و مداخله به هنگام اختلالات بینایی در سازمان بهزیستی اجرا می شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک در استان مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۹۸۸ کودک مشکوک و وضعیت معلولیت آنها پیگیری شد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۴۵ نفر در مراکز غیردولتی و ۱۷۷ نفر در مراکز دولتی بهزیستی استان از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شدند، بیان کرد: گسترش خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی در سطح وسیعی از جامعه و دسترسی بیشتر برای مردم، کمک به ارتقاء سطح سلامت روان جامعه و کاهش آسیبهای روانی، اجتماعی از جمله اهداف مهم مراکز مشاوره حضوری غیردولتی است.

منطقی افزود: در سال گذشته دفتر اشتغال و کار آفرینی بهزیستی استان برای ۲ هزار و 300 نفر خدمات اشتغال ارائه کرده است که سقف تسهیلات اشتغال‌آفرینی مشاغل خانگی ۵۰ میلیون تومان و تسهیلات  مشاغل خرد با ارائه مدارک شغلی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز