خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل :

برنامه کاهش دعاوی کارگری و کارفرمایی در اردبیل اجرایی می‌شود / رسیدگی به بیش از 5 هزار پرونده اختلافات کارگر و کارفرما در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۵۴۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در نشست مشترک با نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف تلاش برای کاهش دعاوی کارگری و کارفرمایی را یکی از برنامه های اصلی این اداره کل عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، بهروز رحیم زاده در نشست مشترک با نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف شهرستان اردبیل سه جانبه گرایی را یکی از مولفه های اصلی تحقق عدالت در زمینه دعاوی کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: هدف از حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف این اداره کل کمک به تنظیم روابط کار و تحقق عدالت است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 5 هزار و 850 پرونده در هیات های تشخیص این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت که با اعتراض طرفین دعوی بیش از 30 درصد از این پرونده‌ها در هیات های حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رای قطعی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به یکی ار عوامل تاثیر گذار بر بهره وری در حوزه تولید بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما است افزود: تلاش برای کاهش دعاوی کارگری و کارفرمایی یکی از برنامه های اصلی این اداره کل خواهد بود.

رحیم زاده با تاکید بر استقلال مراجع حل اختلاف این اداره کل افزود: مجموع عملکرد ما باید منجر به اعتماد سازی بین جامعه مخاطب با رعایت اصل بی طرفی و احترام به قوانین و مقررات در رسیدگی به دعاوی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه اصلی ترین وظیفه این اداره کل صیانت از نیروی کار است خاطر نشان کرد: وجود 60 هزار بیکار در استان تلاش برای بهبود مولفه های فضای کسب و کار را می‌طلبد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای دانش و اطلاعات اعضا مراجع حل اختلاف نسبت به تغییر شرایط گفت: نماینده کارگران و کارفرمایان در مراجع حل اختلاف باید در عین توجه به آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری با مشارکت موثر در جلسات اقدام به مطالبه گری در جهت تحقق هرچه بیشتر عدالت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز