خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

راه اندازی 28 خانه ایثار در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی جانبازان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۰۱

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد سعی دارد با راه اندازی 28 خانه ایثار در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان های کشور محیطی مناسب برای سلامتی روحی و جسمی ایثارگران مهیا کند.

به گزارش ایلنا از البرز، قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سالم تن کشور که با حضور ورزشکاران جانباز از 15 استان کشور در سالن شهید چمران مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار ساوجبلاغ برگزار شد به بالا رفتن سن ایثارگران اشاره و اظهار کرد: ما به عنوان خادم ایثارگران  در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید طوری برنامه ریزی کنیم که این افراد همیشه در سلامت روحی و جسمانی باشند.

وی افزود: در همین راستا بنیاد سعی دارد با راه اندازی 28 خانه ایثار در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان‌های کشور محیطی را در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف خود مهیا کند و تا 2سال آینده با مساعدت های مالی که دولت خواهد داشت 5 مرکز دیگر را نیز راه اندازی می کنیم.

این مسئول ادامه داد: بعد از احداث این مراکز در استان‌ها بنیاد در شهرستان‌ها نیز با احداث و تجهیز سالن های ورزشی سعی دارد تا فضای ورزشی را برای جانبازان مهیا کنیم تا بتوانند بدون دغدغه و با آسایش، ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: تا تکمیل شدن این مراکز، مدیران استانی و شهرستانی موظف هستند با تعامل با مراکز ورزشی شرایط را برای ورزش جانبازان مهیا کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در این دوره 2استراتژی کلی مد نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: با توجه به بالارفتن سن تعداد زیادی از والدین شهدا، باید در این حوزه خدمات ویژه ارائه شود، در همین راستا اولین استراتژی ما توسعه مراکز بهداشتی، خدماتی و آسایشگاهی است.

وی دومین استراتژی بنیاد را توسعه مراکز گردشگری و تفریحی در جنوب و شمال کشور و شهرهای زیارتی کشور و عتبات عالیات دانست و گفت: در نظر داریم با برنامه ریزی مدون در خارج از کشور در نجف و شهرهای مذهبی دیگر این مراکز را توسعه دهیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: همانگونه که در سینما و در جشنواره بین الملی فجر یک بخش به حوزه ایثار و شهادت اختصاص دارد و جایزه این بخش را هم خود بنیاد متقبل می شود، پیشنهاد می شود در حوزه ورزش هم این کار صورت گیرد و مذاکره ای هم با فدارسیون فوتبال داشته باشیم مبنی بر اینکه این مسابقات را به رسمیت بشناسند و همین امر باعث می شود سطح اجرائی مسابقات ارتقاء پیدا کند، ما نیز به عنوان پشتیبان حاضر به همکاری هستیم. 

شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سلام تن کشور از 11 لغایت 16 تیرماه با حضور 16 تیم در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار واقع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار و تیم ها در قالب 4 گروه 4تیمی با یکدیگر رقابت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز