خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان اردبیل گزارش می دهد؛

بلاتکلیفی کارگران پوشاک کارخانه سبلان پارچه اردبیل/ کارگران : پیامکی از ما خواستند به کارخانه نرویم/ مسئولان:کارخانه باز است؛ ماشین آلات واحد پوشاک دچار مشکل شده

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۲۶۳

اوایل هفته گذشته کارگران بخش پوشاک کارخانه سبلان پارچه در پی به تعویق افتادن حقوق و حق بیمه خود در محل کارخانه اعتراض خود را به صورت جمعی اعلام کردند که این اقدام نتیجه تلخی را برای کارگران رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، یکی از کارگران بخش پوشاک این کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: با توجه به اینکه چندین ماه از حق بیمه ما در سال گذشته از سوی کارخانه پرداخت نشده و حقوق ماه گذشته را دریافت نکرده‌ایم هفته گذشته در راستای اعاده حق و حقوق خود اعتراض خودمان را به مسئولان کارخانه اعلام کردیم.

وی افزود: متاسفانه هشتم خردادماه یعنی فردای روز اعتراض موقع خروج از کارخانه و در مسیر برگشت ، پیامی از سوی روابط عمومی شرکت سبلان پارچه  در گروه واتساپی کارخانه برای کارگران بخش پوشاک ارسال شد  که در آن پیام نوشته شده بود : « از یکشنبه 8 خردادماه واحد پوشاک تعطیل بوده و کلیه نفرات تا اطلاع ثانوی از مراجعه به کارخانه جدا خودداری کنند. مراتب بازگشت به کار همکاران از طریق معاونت خدمات و پشتیبانی اطلاع رسانی خواهد شد. »

این کارگر با اشاره به اینکه اکنون نگران وضعیت شغلی‌مان هستیم گفت: البته یک سال و نیمی می‌شود که تکلیف مان معلوم نیست و نمی‌دانیم چه آینده‌ای در انتظار ما و خانواده‌هایمان خواهد بود.

یکی دیگر از کارگران بخش پوشاک سبلان پارچه هم به خبرنگار ایلنا گفت: از آغاز سال جاری تاکنون تنها یک ماه حقوق‌مان واریز شده و در شرایطی بسیار سختی قرار داریم. با وضعیت گرانی‌ها و معلوم نبودن پرداختی‌های کارخانه تأمین معیشت  همسر وفرزندان‌مان  بسیار سخت شده و نگران هستیم.

این کارگر گفت: متاسفانه اواخر هفته گذشته کارگر‌ان  بخش پوشاک از کار بیکار شدند و تا امروز پیامی مبنی بر بازگشت به کار برایمان ارسال  نشده است.

این کارگر در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت دیگر بخش های کارخانه نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش پوشاک، کارگران بخش های بافندگی، ریسندگی، گرد بافی، رنگرزی، دوزندگی، کشوبافی و سایر بخش ها نیز وضعیت بهتری ندارند .

سبلان پارچه تعطیل نشده است

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل چندی پیش در جمع خبرنگاران در باره تعطیلی کارخانه سبلان پارچه   گفت : «سبلان پارچه تعطیل نشده و اخبار منتشر شده در این رابطه درست نیست  و امیدواریم مردم از مراجع رسمی اخبار را پیگیری کنند.»

وی افزود: «برخی ماشین آلات در قسمت پوشاک این کارخانه دچار مشکلاتی شده است که تا هفته آینده مرتفع خواهد شد.»

مدیرکل صمت استان اردبیل گفت: «با تمامی توان در کنار واحد های تولیدی هستیم، مشکلات تولیدی را نیز مرتبا از تولیدکنندگان برای ارائه راه حل و مساعدت ها پیگیری می کنیم.»

انور حجازی نیا مالک این مجموعه تولیدی نیز در گفت و گو با خبرنگاران، خبر تطعیلی مجموعه را تکذیب کرد و گفت : کارخانه باز است .

مرتضی مقدم دبیر اجرایی خانه کارگر در استان اردبیل درباره وضعیت پیش آمده برای کارگران کارخانه سبلان پارچه بیان کرد: متاسفانه سالهاست که کارگران این کارخانه مورد بی توجهی قرار گرفته اند؛ به نظر می رسد در این باره استاندار، مسئولان قضایی و نهادهای مربوطه باید  رسیدگی به این مووضع را در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول ضمن تأیید ادعای کارگران مبنی بر ارسال پیامک تعطیلی کارخانه برای کارگر، اذعان کرد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد اخراج و تعدیل نیروی چند صد کارگر در این کارخانه بوده ایم؛ کارخانه ای که قرار بود بسیاری از مشکلات شغلی استان را حل کند امروز خود به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. این کارخانه که در ابتدای تاسیس شعار ظرفیت 5 هزار نفری برای اشتغال استان را سر می داد با اخراج یا تعلیق پیامکی 500 کارگر که اخیرا انجام شده تعداد شاغلان این کارخانه را تا هزار نفر کاهش داده است.

به نظر می رسد حل مشکل کارگران سبلان پارچه نیازمند تشکیل جلسه فوری با حضور دادستان مرکز اردبیل، استاندار و مسئولان مربوطه است؛ لازم است این موضوع یکبار برای همیشه حل شود تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی با کارگران، نه تنها در این کارخانه بلکه در سایر کارخانجات و شرکت های استان نباشیم.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز