خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خبرداد؛

توزیع ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی در بین کشاورزان آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۹۴۶

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی در ۲ ماهه ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، جمشید باقریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال با وجود همه چالش های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکنون بیش از ۱.۵میلیون تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده شده و بر این اساس در ۲ ماهه امسال حدود ۷۵۰ هزار تن انواع کود شیمیایی بین استان‌های کشور توزیع شده است.

وی به میزان ذخیره سازی راهبردی کودهای کشاورزی اشاره و اعلام کرد: هم‌اکنون ذخیره کشور بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی بوده و از مقدار مذکور حدود ۹ هزار تن در استان ذخیره شده است که  با توجه به روند کاهشی مصرف کود سرک بهاره این مقدار ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است. 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه ابلاغی سالجاری استان در حدود ۱۴۲ هزار و ۴۰۰ تن است، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم، برنامه ابلاغی را به طور کامل اجرایی خواهیم کرد.

باقریان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال کشاورزان از مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری، به طور قطع سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز