خبرگزاری کار ایران

استاد ادبیات فارسی مطرح کرد؛

اثر مثبت فردوسی پژوهی بر فرهنگ‌سازی در جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۰۶

مجری و استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: برگزاری رویداد «حکیم توس» و بزرگداشت روز فردوسی در محل آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی، اثر مثبتی بر حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از مشهد، اسماعیل آذر در جریان حضور در رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» اظهار کرد: این رویداد و روز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بهترین مراسمات و رویدادهای بود که به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی برگزار شده است و باید برپایی آن را غنیمت شمرد.

وی افزود: برگزاری این نوع مراسم می‌تواند اثر مثبتی بر آشنایی بیشتر مردم با مفاخر و فرهنگ سازی در این حوزه داشته باشد.

آذر با بیان اینکه بسیاری از داستان ها و اشعار ما متاثر از یک آیه قرآن است، تصریح کرد: فردوسی بیش از هزار و ۴۰۰ مرتبه در شاهنامه از قرآن بهره گرفته است.

وی ادامه داد: البته کسی می‌تواند ارتباط میان اشعار و آیات را کشف کند که هم با عبارات قرآن مونس و هم با شهر پارسی آشنایی داشته باشد.

اسماعیل آذر بیان کرد: هیچ حماسه دیگری به اندازه شاهنامه حکمت ندارد و بوی خدا نمی دهد و شاهنامه فردوسی در این زمینه یک دفتر حکمت است.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز