خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کمبود زورخانه در استان قزوین/ آموزش تخصصی 50 نونهال و نوجوان قزوینی برای حضور در مسابقات کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۰۳

رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای استان با وجود موفق بودن در سطح کشور و جذب علاقمندان با چالش کمبود زورخانه و تجهیزات و امکانات مواجه است.

امیر خسته بند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به روز ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی درباره وضعیت این ورزش در استان گفت: ورزش زورخانه‌ای استان ظرف چند سال گذشته با توجه به ورود به فضاهای آموزشی و مدارس و جذب دانش‌آموزان و با حمایت‌های صورت گرفته رشد خوبی داشته است.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر در رده سنی نونهالان و نوجوانان 5 نفر در سطح کشور دارای مدال‌های قهرمانی هستند؛ همچنین پیشکسوتان استان هم نایب قهرمان کشور هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در استان قزوین 13 محیط ورزشی شامل 9 گود زورخانه و 4 سالن سرپوشیده در حال فعالیت هستند که بیشتر آن‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به پیشینه این ورزش که به حدود 600 سال پیش بازمی‌گردد و اهمیت آن، برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی در سالن شهید رجایی برگزار شده و در کنار اجرای برنامه‌های ورزشی در اماکن عمومی این ورزش مورد استقبال قرار گرفته و درحال حاضر 50 نونهال و نوجوان به صورت تخصصی در حال آموزش هستند و سه تیم منسجم داریم و می‌توانیم در مسابقات کشوری حضور پیدا کنیم.

وی بیان کرد: هدف از ورزش زورخانه‌ای اشاعه منش پهلوانی و جوانمردی است و در همین راستا صرف تن و بدن قوی مد نظر نیست و ورزشکاران در گود زورخانه گذشت و جوانمردی هم آموزش می‌بینند و با آموختن گذشت می‌توان از بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها پیشگیری کرد.

خسته بند ادامه داد: در کنار فعالیت‌های ورزشی، زورخانه‌ها محلی است که در آن فعالیت‌هایی مانند جمع آوری و توزیع بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان و کمک به مناطق سیل زده و زلزله زده انجام می‌شود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: به جز دو مورد در قزوین، یک مورد در آبیک و یک مورد در البرز بقیه زورخانه‌های استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که با توجه به هزینه‌های بالا اداره آن‌ها دشوار شده و حتی چند مورد به دلیل شرایط مالی نامناسب در یک بازه زمانی تعطیل شدند، بنابراین حمایت از این زورخانه‌ها برای رشد و توسعه این ورزش ضرورت دارد.

خسته بند گفت: برخی رشته‌های ورزشی مورد توجه و تبلیغ رسانه‌ها قرار دارند اما ورزش‌های زورخانه‌ای علی رغم قدمت دیرینه و تاکید بر منش پهلوانی کمتر مورد توجه قرار دارند، معرفی بیشتر این رشته باعث می‌شود توجه به این عرصه هم افزایش یافته و با ورود خیرین بخشی از مشکلات از جمله کمبود فضای زورخانه حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز