خبرگزاری کار ایران

حذف 10 نقطه پرحادثه در خلخال / انتقال سنگ‌های لرزان حاشیه جاده

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۷۸۹

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای ایمنی راههای منطقه، طرح حذف نقاط پر حادثه، پیچ‌های خطرناک و برداشت سنگ‌های لرزان در راههای ارتباطی بین‌شهری و روستایی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش ایلنا، معروف خسروی در بازدید از محور خلخال-هشجین با بیان اینکه این طرح با هدف ارتقای ایمنی جاده‌ها با استفاده از امکانات و ماشین‌ آلات در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان اجرا شده افزود: ۱۰ نقطه پرحادثه و بسیار خطرناک در طول مسیر محورهای ارتباطی حذف و این مسیرها برای سهولت تردد خودرویی اصلاح شد.

وی با بیان اینکه چند نقطه پرحادثه در مسیر ارتباطی جاده قدیم خلخال - کوثر و چند پیچ خطرناک وحادثه ساز در مسیر راه خلخال - شاهرود حذف شده تصریح کرد: سنگ‌های لرزان و در معرض سقوط به داخل جاده در جاده خلخال - هشجین از اطراف جاده برداشت و داخل پل‌های مسیر خلخال - کوثر نیز که در معرض خطر سیل‌گرفتگی بود، پاکسازی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال از انجام ۸۰درصد از عملیات اجرایی حذف نقاط پرحادثه راههای خلخال خبرداد و خاطرنشان کرد:با اجرای این عملیات ضمن ارتقای ایمنی جاده برای مسافران عبوری شعاع دید نیز با حذف پیچ‌های تند افزایش یافته و احتمال وقوع حوداث در این مناطق پر حادثه جاده‌ای به حداقل رسیده است.

خسروی شناسایی چند نقطه رانشی کوه در جاده‌ های بین روستایی این شهرستان از جمله راه ارتباطی هشجین - برندق،راه روستای جعفرآباد در بخش خورش‌ رستم و همچنین راه روستای گلوزان در بخش شاهرود را یادآور شد و اظهار کرد: برای حذف و اصلاح این نقاط تلاش می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای اجرای طرح حذف نقاط پر حادثه و پیچ‌های خطرناک در این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: این کار با انجام قرادادی بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال با صاحبان کارخانه‌های تولید شن و ماسه انجام و از هزینه‌کرد اعتبار دولتی جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال اجرای ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری چهار هزار کیلومتر باند از راه‌های بین شهری و روستایی را از مهمترین اقدامات این شهرستان برشمرد و افزود: ۱۵۰ هزار مترمکعب عملیات ریزش‌برداری کوه در مسیرهای ریزشی اجرا شده است.

خسروی اجرای پروژه هفت کیلومتر از مسیر راه جدید ۱۳ کیلومتری هشجین به سرچم ، خط‌کشی ۳۵۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی ،نصب ۸۰۰ متر گاردیل و حفاظ جاده ، انجام ۲ هزار مورد نصب علایم راهنمایی و آشکارسازی جاده ، برفروبی ۵۰ هزار کیلومتر باند ، استفاده از سه هزار تن مخلوط شن و نمک در راه‌های یخ بسته ، تعمیر و تجهیز ۲۰ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری ، نظارت بر حمل و نقل ۳۵ هزار تن کالا و همچنین جابجایی ۱۳۰ هزار مسافر از طریق شرکت‌های مسافربری تحت پوشش را از جمله عملکرد این اداره برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز