خبرگزاری کار ایران

جذب سرمایه برای ایده های مدرسه کسب و کار اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۳۶۸

فارغ التحصیلان اولین مدرسه کسب و کار در اصفهان به سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها معرفی شدند تا بتوانند از ایده خود کسب درآمد کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مسئول و برنامه ریز مدرسه کسب و کار در اصفهان اظهار داشت: مدرسه کسب و کار برای افراد دارای مدرک دیپلم به بالا و با هدف آموزش به افرادی که دارای ایده هستند، اما نمی دانند چطور باید از آن به شغل و درآمد برسند، در شهریور سال 1400 تاسیس شد.

فرحناز علیزاده ادامه داد:  در دنیای پرسرعت امروز، سخت است که کسب و کار ها بتوانند همگام با تغییرات صنعت پیش بروند و هم در استراتژی‌های فروش، بازاریابی و مدیریت خود نوآوری داشته باشند.

وی با اشاره به دلایل شایع شکست کسب وکارهای نوپا اضافه کرد: نداشتن تجربه وتوانایی لازم دلیل اصلی این شکست‌ها است؛ بنابراین نه تنها داشتن یک ایده روشن ارزشمند است، بلکه ایده پردازان باید بدانید که چگونه یک کسب وکار را بسازند و درست رشد کنند.

این عضو انجمن کارآفرینان اصفهان تصریح کرد: صاحبان ایده برای موفقیت در راه اندازی و ادامه ی کسب و کار خود ،علاوه بر مهارت ایده پردازی ،باید بتوانند عملیاتی کردن ایده ها را امکان سنجی کرده، به خوبی آن را ارایه دهند  و در آینده محصولاتشان را تجاری سازی کنند.در راستای تحقق این اهداف باید برنامه هایی جهت آموزش و تقویت مهارت ایده پردازی در جوانان ایده پرداز در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: مدرسه کسب وکار پس از گفتگوهای بسیار با اساتید مجرب و با هدف ایجاد بستر آموزشی مناسب برای صاحبان ایده و کمک به ایشان جهت تحقق ایده هایشان بوجود آمد.

علیزاده با بیان اینکه این مدرسه حاصل تلاش ، تعامل وهمکاری بخش خصوصی وبخش دولتی است خاطرنشان کرد: در بخش دولتی مرکز آموزش کارآفرینی وکسب وکار فنی حرفه ای و در بخش خصوصی مرکز مشاوره کارافرینی تاک قرار دارد.

وی افزود: انتخاب شرکت کنندگان اولین دوره براساس فراخوان ایده انجام گرفت؛ در فراخوان حدود  150 نفر شرکت کردند و  بعد غربالگری اولیه انجام و عده ای برای ارائه در حضور داوران هر بخش انتخاب شدند.

علیزاده طراح آموزش مدرسه کسب و کار گفت: در نهایت 20 نفر با 20 ایده انتخاب شد . 100 ساعت کلاس به روش آموزشی به صورت کارگاهی با روش آزاد در مباحث ویادگیرنده ، در 2 روز در هفته به مدت 3 ماه برگزار شد.

وی اذعان داشت: مباحث از پیش تعیین شده نبود و براساس چالش های پیش آمده در کلاس و ابهامات یادگیرندگان مطرح می شد؛ در این متد استاد و شاگرد هر دو در یادگیری شرکت فعال داشتند.

مسئول آموزش مدرسه کسب وکار خاطرنشان کرد: این مدرسه با تجربه اولین دوره در ادامه راه خود قصد دارد برای دوره دوم از ابتدا با چالش یک مشکل اجتماعی، عارضه یابی، ایده پردازی برای حل آن مشکل و پس از آن آموزش های لازم برای  ایجاد یک کسب وکار پایدار اجتماعی به صورت عملی ، کارگاه های خود را برگزار نماید.

وی یادآور شد: در این صحنه شرکت کنندگان در مواجهه با یک موضوع واقعی در محیط اجتماعی به تمرین مشق کارافرینی مشغول میشوند ودر نهایت انتظار داریم در این دوره نه تنها به یک راه کار مناسب برای مشکل برسیم بلکه یک کسب وکار اجتماعی هم شکل گیرد .

علیزاده گفت: شرکت کنندگان اولین دوره مدرسه کسب و کار در حضور سرمایه گذاران و شتاب دهندگان، ایده های خود را مطرح  و خوشبختانه همه آن ها سرمایه گذار پیدا کرده اند.

مراسم فارغ التحصیلی شرکت کنندگان اولین دوره مدرسه کسب و کار اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور مدرسین، سرمایه گذاران و شتاب دهندگان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز