خبرگزاری کار ایران

واکسینه 9 میلیون راس دام بر علیه بیماری‌ها در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۸۵

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت در سال گذشته 9 میلیون و 30 هزار و 197 راس دام و 222 میلیون و 588 هزار و 183 قطعه طیور بر علیه بیماری های مختلف واکسینه و مایه کوبی شدند.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی با بیان اینکه این حجم از عملیات با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی بر علیه بیماریهای مهم و استراتژیک دام و طیور انجام شد، افزود: مایه کوبی دام و طیور به منظور پیشگیری از شیوع بیماریهای واگیر و براساس شاخص های توسعه بهداشتی استان و طبق جدول زمانبندی صورت می گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه بیماری های مختلف دام و طیور به صورت شبانه روزی رصد و پایش می شود خاطر نشان کرد: عملیات مایه کوبی جمعیت دام وطیور استان امسال نیز با قدرت در حال انجام است و از ابتدای سالجاری بالغ بر 500 هزار راس دام عشایر قبل از کوچ به صورت کاملا رایگان  تحت پوشش واکسیاسیون برعلیه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوار کنندگان کوچک قرار گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی با اشاره به اصلاح ارز ترجیحی عنوان کرد اصلاح ارز ترجیحی هیچ تاثیری بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی ندارد و فعالان صنعت حوزه دام و طیور  و بهره برداران دامپزشکی نگرانی در این مورد نداشته باشند.

وی یادآور شد با تمهیدات اندیشیده شده واکسن و دارو های مختلف دام و طیور  به اندازه کافی و نیاز استان موجود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

تکلوی در پایان سخنانش گفت در سایه تلاش شبانه روزی، از نظر بیماریهای دام و طیور یکی از استان‌های پاک کشور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز