خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه:

انجام خدمات زیبایی توسط افراد بدون مجوز ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۱۹۷

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه از ممنوعیت هرگونه خدمات زیبایی توسط افراد بدون مجوز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، محمد باقر  حیدری گفت : دخالت افراد غیر پزشک و افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود اما متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ، شاهد اقدام مداخله گران در امور پزشکی هستیم ، به عنوان مثال در آرایشگاه ها تزریق ژل ، بوتاکس و حتی انجام لیزر در برخی آرایشگاه‌ها و اماکن غیر مجاز و بدون مجوز   انجام می شود.

 وی تصریح کرد:  انجام این امور باید توسط پزشکان دارای مجوز  انجام گیرد اما به دلیل عدم آگاهی در جامعه ، برخی از مردم برای انجام این اقدامات به آرایشگاهها مراجعه می‌کنند که ممکن است سلامت آنها را با خطرات جدی مواجه کند.

حیدری گفت:  در موارد متعددی تزریق ژل و اقدامات مشابه در منزل مسکونی یا در آرایشگاه‌ها موجب عوارض و مشکلات پوستی جدی شده و سلامت فرد را تهدید کرده است.

وی افزود: پرداخت هزینه کمتر و همچنین  تبلیغات در فضای مجازی از جمله مواردی است که مردم به سمت مکان‌های فاقد مجوز می روند و این همه ضرر و زیان مالی و جانی برای خودشان ایجاد می کنند.

حیدری بیان کرد: صرفاً تبلیغات در فضای مجازی دلیل بر تایید بر فعالیت شخص یا مکان خاصی نیست و مردم به ویژه بانوان گرانقدر میبایست در این زمینه هوشیار عمل کنند.

رئیس نظام پزشکی بیان کرد: به دنبال افزایش این مداخلات نامه‌ای توسط نظام پزشکی به دادستانی مبنی بر برخورد با افراد فاقد صلاحیت در امور زیبایی ارسال شده است و بزودی با این افراد برخورد مناسب صورت می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم که با آگاهی و هوشیاری مردم و فرهنگسازی درجامعه، خود مردم به این افراد مراجعه نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز