خبرگزاری کار ایران

نیمی از ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۲۲

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان همدان از فرسودگی نیمی از ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، مهدی جهانگیری صالح  با بیان اینکه ۵۰ درصد از مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان فرسوده و دارای عمر بالای ۱۳ سال بوده و نیازمند جایگزینی و نوسازی هستند، اظهار کرد: شاخص مکانیزاسیون استان  ۲.۱۲ اسب بخار در هکتار بوده که خوشبختانه  با این آمار ناوگان نیروی محرکه کشاورزی استان شامل تراکتور و کمباین از سطح مطلوب و استانداردی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بیش از ۹۰ درصد اراضی زراعی استان همدان کار کشاورزی به صورت مکانیزه انجام می‌شود، تصریح کرد: انجام کار کشاورزی به صورت مکانیزه در سطح باغات استان تا حدودی  به نسبت اراضی زراعی کمتر بوده که قدیمی بودن باغ‌های استان و عدم امکان تردد ماشین آلات کشاوررزی در این باغات و نیز تطابق یا عدم بومی‌سازی دستگاه‌های مورد استفاده در باغ‌ها از دلایل مهم کمتر بودن انجام کار کشاورزی به صورت مکانیزه در سطح باغات استان به شمار می‌رود که با توجه به شعار سال امیدواریم دستگاه‌هایی متناسب با باغات طراحی و مورد استفاده قرار گیرد.

جهانگیری صالح از ابلاغ ۲۱۲ میلیارد تومان به منظور خط دهم اعتباری مکانیزاسیون استان همدان خبر داد و یاد آور شد: این میزان اعتبار ابلاغ شده در تمام زیر بخش‌های زراعت باغبانی،گلخانه،دام، طیور، شیلات، گیاهان دارویی و منابع طبیعی توزیع شده و به زودی به شهرستانهای استان ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با بانک کشاورزی به امضا رسیده افزود: افرادی که متقاضی هستند می‌توانند به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مدیریت جهاد کشاورزی معرفی و از بانک کشاورزی تسهیلات خود را اخذ کنند.

جهانگیری صالح نرخ سود این تسهیلات را ۱۵ درصد، سهم آورده متقاضی را ۲۰ درصد و سهم تسهیلات را ۸۰ درصد  اعلام کرد و گفت: در ۹ خط اعتباری گذشته افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در استان شامل ۵۵۰۰ دستگاه تراکتور و کمباین ، ۵۰۰۰ دستگاه در مکانیزاسیون زراعت و  ۳۰۰۰  دستگاه در مکانیزاسیون باغ، گلخانه، دام و طیور به ناوگان مکانیزاسیون استان تزریق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز