خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

7 شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۱۸۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین فهرست رنگبندی، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به تداوم روند افزایشی میزان مراجعات و بستری مبتلایان در استان 7 شهرستان استان مرکزی شامل شهرستانهای اراک، آشتیان، تفرش، فراهان، شازند، کمیجان و خنداب، در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: بر اساس این فهرست، در حال حاضر شهرستان‌های ساوه و خمین در وضعیت نارنجی قرار دارند و همچنین شهرستانهای زرندیه، دلیجان و محلات در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند. با توجه به فهرست مذکور هیچ یک از شهرستانهای استان مرکزی در وضعیت آبی کرونایی نیستند.

وی با بیان اینکه پس از پایان تعطیلات نوروز، موارد ابتلا به بیماری کرونا و بستری بیماران در مراکز درمانی استان 40 تا 50 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: علل افزایش موارد ابتلا در استان مرکزی موارد مختلفی دارد. اکنون در تمامی مراکز، مدارس و آموزشگاه‌ها روند عادی زندگی شکل گرفته و درصدی از گروه‌های هدف نیز نسبت به انجام واکسیناسیون خود تاکنون اقدام نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه ترانزیتی کشور واقع شده و اکثر سفرها از این استان صورت می‌گیرد، طبیعی است موارد ابتلا بیشتر باشد، اما نیاز است مردم و مسئولان همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشند.

جمالیان تصریح کرد: اکنون سویه جدید بیماری کرونا با عنوان EX است که می‌تواند تهدیدی بزرگ برای کشور و استان باشد. موارد ابتلای این سویه جدید در دیگر کشورها ملاحظه شده و حتی یک مورد نیز در استان بوشهر مشاهده شده است که به طور حتم وارد استان مرکزی نیز می شود.

وی بیان داشت: میزان سرایت پذیری این سویه جدید، بسیار بیشتر از اُمیکرون است و در نتیجه شاهد افزایش موارد ابتلا از نیمه اردیبهشت ماه خواهیم بود که در این راستا رعایت پروتکلهای بهداشتی بیش از گذشته ضروری جلوه می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: متأسفانه از یک سو 20 درصد از افراد 5 تا 12 سال در استان مرکزی که بسیار در معرض خطر هستند واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. همچنین از سوی دیگر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز در این جامعه هدف ضعیف است.

جمالیان ابراز داشت: در این راستا می‌طلبد خانواده‌ها حساسیت ویژه‌تری داشته باشند و اقدامات لازم را در خصوص انجام واکسیناسیون این جامعه هدف انجام دهند تا ضریب ایمنی در این افراد افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز