خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان محیط زیست استان خبر داد:

مهاجرت 90 درصد از پرندگان میهمان تالاب کویری میقان اراک

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۴۰۸

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 90 درصد از پرندگان میهمان و مهاجر تالاب کویری میقان اراک که این منطقه را برای گذران و کوچ زمستانی خود انتخاب کرده بودند، مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جودکی افزود: کوچ پرندگان مهاجر هر ساله در فصل پاییز از مناطق سردسیر در سیبری به سمت زیستگاه‌های استان مرکزی آغاز می‌شود و با سرد شدن هوا این پرندگان در ماه‌های پایانی سال به نقاط گرم جنوبی کشور پر می‌کشند.

وی ادامه داد: با آغاز بهار در تداوم مراحل کوچ، این پرندگان از مناطق جنوبی به زیستگاه‌های استان مرکزی بازمی‌گردند و از اواخر فروردین ماه و بسته به نوع شرایط آب و هوایی در تالاب میقان اطراق موقت می‌کنند و مجدد به سمت سیبری پر می‌کشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: هم اکنون تعداد کمی از گونه‌های مختلف از جمله فلامینگوها در تالاب کویری میقان اراک حضور دارند و تا چند روز آینده، این پرندگان نیز از این منطقه مهاجرت می‌کنند.

جودکی تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد از سطح تالاب کویری میقان اراک آبگیری شده، اما متأسفانه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش بسیار چشمگیری همراه است.

وی بیان داشت: کاهش بارندگی ها و همچنین بادهای شدید، در کاهش حجم آبگیری تالاب میقان نقش مؤثری داشته و امید است با بارش رحمت الهی در فصل بهار، دریاچه این تالاب به صورت کامل آبگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: پایش از مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان مرکزی و از جمله تالاب کویری میقان اراک به صورت مستمر انجام می‌شود و تاکنون مورد خاصی از وجود بیماری گزارش نشده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز