خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

تجمع اهالی و باغداران روستای آستانه دامغان مقابل فرمانداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۸۰

صبح امروز 24 فروردین ماه تعدادی از اهالی و باغداران روستای آستانه دامغان پس از صدور مجوز تخریب پل ارتباطی وسط روستا با مزارع پایین دست توسط اداره امور منابع آب دامغان مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، مجیدی زاده یکی از اهالی روستای آستانه گفت: قسمتی از رودخانه چشمه علی دامغان از وسط روستا عبور می کند که اهالی، کشاورزان و دامداران برای عبور و مرور به منازل مسکونی و مزارع خود مجبور بودند از وسط رودخانه عبور کنند.

وی ادامه داد: تا سال 98 عبور و مرور اهالی و احشام به سختی از رودخانه صورت می گرفت تا اینکه با اداره امور منابع آب برای احداث پل رایزنی کردیم.

مجیدی زاده ادامه داد: تا قبل از احداث پل، باغداران محصولات کشاورزی خودشان را با فرغون تا لب رودخانه می آوردند و پس از آن با عبور از وسط رودخانه بارگیری می شد.

این باغدار آستانه اضافه کرد: کارشناسان مربوطه هزینه ساخت پل اساسی را حدود 3 الی 4 میلیارد تومان برآورد کرده بودند که از توان اهالی و باغداران خارج بود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی رئیس امور منابع آب و ارجاع درخواست اهالی به کارشناس مربوطه نقشه پل تهیه و در اختیار پیمانکار قرار گرفت؛ قبل و در حین ساخت پل به کارشناس امور منابع آب تماس گرفتیم که جهت نظارت بر روند احداث پل بازدید داشته باشند که کارشناس مربوطه بیان کرد «مطابق نقشه پیش روید و احتیاج به بازدید نیست.»

پس از یک سال از ساخت پروژه رئیس امور منابع آب دامغان در حین بازدید از روستای آستانه گفت: چه کسی گفته است اینجا پل احداث کنید؛ کار را تعطیل کنید پل باید تخریب شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نظر کارشناسان منابع آب سمنان و تهران نسبت به استحکام و عدم مزاحمت پل مساعد بود اما رئیس اداره منابع آب دامغان مجددا حکم گرفته است تا پلی که با کمک های مردمی احداث شده است را تخریب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز