خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان وعده داد؛

بررسی صلاحیت دادگاه های رسیدگی کننده به پرونده شکایت از خبرنگاران دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۱۳۸

رئیس دادگستری دامغان با اشاره به شکایت برخی از دستگاه های دولتی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در دادسرای عمومی و انقلاب گفت: به منظور وحدت رویه، موضوع شکایت از خبرنگاران را در نشست قضایی مطرح می کنیم که اگر دادگاهی صلاحیت رسیدگی به پرونده شکایت از خبرنگاران را ندارد پرونده ها در دادگاه مطبوعات مرکز استان رسیدگی شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی تقی خاکی ظهر امروز 16 فروردین در نشست با اصحاب رسانه شهرستان بیان کرد: هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند خودش را مبرا از عیب بداند و دستگاه های دولتی و به ویژه دستگاه قضا نیز از انتقاد خبرنگاران در راستای کاهش مشکلات مردم استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه به منظور تحقق شعار سال اقدامات موثری را در دستور کار داریم، ادامه داد: کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان مختص واحدهایی که تعطیل یا نیمه فعال هستند ورود کرده است و درصدد است تا وضعیت اشتغال دامغان ارتقا یابد.

رئیس دادگستری دامغان تصریح کرد: در سال گذشته 6 هزار و 446 فقره پرونده در دادگستری، 7 هزار و 837 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب و 6 هزار و 981 فقره پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شده است.

خاکی یادآور شد: تعداد پرونده های موجود و رسیدگی شده در دستگاه قضا دامغان به نسبت جمعیت آمار بالایی است که یکی از مهمترین علل آن مشکلات اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه سرقت و توهین جزو جرایم مهم و پر تکرار در سطح شهرستان است، افزود: در دادگاه های عمومی و حقوقی نیز دعوای مطالبه طلب در زمره دعاوی مهم است.

رئیس دادگستری دامغان از افتتاح دادگاه خانواده با حضور قاضی و مشاور خانم در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 3 هزار و 179 جلسه دادرسی به صورت مجازی برگزار شد.

خاکی در پاسخ به درخواست خبرنگار ایلنا مبنی بر بررسی صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده به شکایت از خبرنگاران و سلیقه ای عمل کردن برخی از قضات گفت: در نشست قضایی این موضوع را مطرح می کنیم که اگر دادگاهی صلاحیت رسیدگی به پرونده شکایت از خبرنگاران را ندارد به وحدت رویه برسیم و پرونده ها در دادگاه مطبوعات مرکز استان رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز