خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور؛

عملیات پیش راه‌اندازی تغلیظ گاز اسیدی در سرخس آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۳۲۱

سرپرست پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با حضور سید ابراهیم رئیسی عملیات پیش راه اندازی تغلیظ گاز اسیدی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در منطقه خانگیران سرخس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی فیضی گفت: مزایای این عملیات افزایش تولید ۱۱ هزار تنی گوگرد در سال و افزایش طول عمر کاتالیست‌ها و کاهش انتشار گازهای آلاینده است و این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال در سال سودآوری دارد.

وی ادامه داد: رییس جمهور امروز همچنین با حضور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس دستور آغاز "عملیات اجرایی مرحله دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D" را صادر کرد.

سرپرست پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه طی ۲ مرحله تعریف شده است که مرحله نخست آن با ظرفیت تزریق روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب در هشت ماه نخست سال و برداشت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب از آن در چهار ماه سرد سال، پیش از این به بهره‌برداری رسیده است و گاز برداشت‌ شده از طریق خط ۴۸ اینچ برای مصرف در شمال شرق کشور به شبکه گازرسانی تزریق می‌شود.

فیضی افزود: همچنین بهره‌برداری از کارخانه تولید گوگرد گرانول و کود گوگرد بنتونیتی با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن در سال و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و با ارزش افزوده سه برابری نسبت به گوگرد خام و توسعه زنجیره ارزش گوگرد دیگر طرحی است که امروز با حضور ابراهیم رییسی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: امروز همچنین کارخانه تولید گوگرد پاستیل و کود گوگرد بنتونیتی با ظرفیت اسمی ۷۲ هزار تن در سال و سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی هم بهره‌برداری شد. ۲ طرح اخیر تولید کود گوگرد با مشارکت بخش خصوصی است.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس که با نام محلی "خانگیران" نیز شناخته می‌شود واقع در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه شامل سه مخزن گاز شیرین و یک مخزن گاز ترش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز