خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

ساکنان ۱۰۰ روستای جنگلی گلستان آموزش مقابله با آتش را فرا گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۰۰۷

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گلستان گفت: در راستای اجرای طرح گروه های ۱۱ نفره ساماندهی و آموزش 1100 نفر جوامع بومی و روستاییان حاشیه نشین جنگل توسط کارشناسان و متخصصین این اداره کل فرا گرفتند.

به گزارش ایلنای گلستان، عبدالرحیم لطفی اظهارکرد: این کارگاه های آموزشی برای مردم ، سمن ها و تشکل های طبیعت دوست  که به عنوان بازوان توانمند منابع طبیعی هستند برگزار شد.

وی افزود: طی جلسات آموزشی متعددی که توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان به بهره برداران، گروه ها و تشکل ها و جوامع محلی در خصوص چگونگی بهره برداری صحیح از مراتع و جنگلها، حفظ و حراست از منابع ملی و پیشگیری از آتش سوزی برگزار گردیده ، تمامی نکات آموزشی در بین مرتعداران و جوامع محلی حاشیه جنگل  آموزش داده شد.

لطفی با بیان اینکه بیشترین عامل آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی خطای انسانی است، گفت: پیشگیری از آتش سوزی نیازمند اطلاع رسانی و آموزش است و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم است.

 وی در ادامه تصریح کرد : با توجه به نقش و اهمیت موضوع آموزش در پیشگیری از خطراتی که متوجه منابع طبیعی است ، آموزش به همیاران طبیعت ، گروه های مردمی و مرتعداران و جوامع محلی حاشیه جنگل در اولویت فعالیت های ما قرا گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه افزود: برای تجهیز این گروه هایی ۱۱ نفره ۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز هست تا تجهیزاتی همچون دمنده،لباس اطفاء حریق،شن کش ،فلسک بک و.. خریداری و این گروه ها تجهیز شوند.

وی در پایان خواستار مشارکت جوامع محلی و سمن ها در حفظ منابع ارزشمند ملی شده و از انان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراتع با شماره ۱۵۰۴  و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز