خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان اعلام کرد؛

باغ دولت‌آباد یزد رکورد دار بازدیدهای پنجم فروردین

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۹۸۱

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از بازدید بیش از ۹ هزار گردشگر از باغ دولت آباد در پنجم فروردین ماه خبر داد.

هما خورشیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از یزد با بیان اینکه در پنجم فروردین ماه ۷۳ هزار و ۸۴۵ نفر در استان یزد اسکان داشتند، اظهار داشت: مجموع مسافران نوروزی که به استان یزد آمدند تاکنون ۴۱۶ هزار و ۶۶۵ نفر هستند که این رقم دارای رشد ۲۶ برابری است.

وی در خصوص بازدید از اماکن تاریخی در پنجم فروردین ماه نیز تصریح کرد: ۸ هزار و ۱۱۱ نغز از آتشکده بازدید کردند و تعداد بازدید از باغ دولت آباد نیز ۹ هزار و ۱۶۸ نفر است.

خورشیدی تعداد بازدید از موزه آب را حدود هزار و ۲۵۴ نفر دانست و گفت: ۴ هزار و ۲۲۷ نفر از زندان اسکندر بازدید و ۳ هزار و ۷۵۲ نفر نیز از خانه لاری‌ها بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی شب اقامت در استان اظهار داشت: یزد از استان‌های پیشتاز در احیای خانه‌های سنتی و ایجاد اقامت گاه‌های بوم گردی در کشور است و شاهد رشد موثر در اقامت گردشگران بودیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به مشکلات خانه‌های بوم گردی ادامه داد: در دوسال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا صاحبان خانه‌های بوم گردی با مشکل نبود مسافر و گردشگر مواجه شدند و مشکلات مالی زیادی برای آن‌ها داشت.

به گزارش ایلنا، خانه‌های بوم گردی از سال ۹۵ در کشور راه اندازی شده اند و بیش از ۱۶۰ خانه بوم گردی در استان یزد فعالیت می‌کنند که قریب به ۶۰ درصد از این خانه‌ها در روستا‌های استان هستند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز