خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

تکذیب استفاده از هورمون برای پرورش طیور / استان اردبیل تامین کننده 4 درصد از نیاز دامی کشور / تزریق 8 میلیون و 200 هزار دوز واکسن در بین جامعه دامی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۴۰۴

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از تولید 4 درصد از تولیدات و نیازهای دامی کشور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهلول تکلوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص شبهات موجود با مضمون تزریق هورمون به مرغ های گوشتی در استان اذعان کرد: استفاده از هورمون برای طیور به هیچ وجه قابل قبول نیست و اینگونه شبهات مستدل نمی باشد و دامپزشکی استان اردبیل سلامت و بهداشت غذایی جامعه را خط قرمز خود می داند و در مقابله با هرگونه تهدیدی در قبال سلامتی مردم جدی بوده و هیچگونه چشم پوشی در این خصوص وجود ندارد.

وی دام سالم، غذای سالم و انسان سالم را جزو شعارهای اصلی و وظایف مهم دامپزشکی مطرح کرد و گفت: سلامت و امنیت غذایی مردم بر عهده دامپزشکی می باشد و هرگونه غفلت در این خصوص باعث وارد آمدن زیان و آسیب های جدی به افراد جامعه و در نهایت به بدنه علوم پزشکی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه 875 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، به هیمن منظور پرسنل دامپزشکی  در شرایط سخت کرونایی نیز تعطیلی نداشتند چرا که اگر کوچکترین تعللی در نظارت ها وجود داشته باشد با جهش این بیماری های مشترک بین انسان و دام، وضعیت بسیار خطرناکی برای مردم بوجود می آمد.

تکلوی از وجود 4 میلیون واحد دامی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وسعت استان اردبیل 1/09 درصد از مساحت کل کشور را شامل می شود خوشبختانه تولیدات دامی استان به نسبت مساحت آن چشمگیر بوده به نحوی که تولیدات دامی این استان 4 درصد از تولیدات دامی کشور را شامل می شود. 

وی ادامه داد:  در 11 ماه گذشته به منظور تامین سلامت غذایی جامعه 8 میلیون و 200 هزار دوز واکسن به صورت رایگان در بین جمعیت دامی عشایر، روستایی و دامداری های صنعتی تزریق شده و از شیوع بیماری های خطرناکی نظیر تب برفکی جلوگیری به عمل آمده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: در سال گذشته 90 درصد از دام های را به صورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه  قرار دادیم و در سالجاری نیز جمعیت دامی استان به صورت 100 درصد تحت پوشش رایگان امورات بهداشتی و واکسیناسیون قرار گرفتند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز