خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

ایجاد صندوق گل محمدی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۴۰۷

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی گیاهان دارویی از راه اندازی صندوق گل محمدی در کاشان جهت سرمایه گذاری فعالان این حوزه خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، حسین زینلی در حاشیه نشست با گلابگیران منطقه کاشان اظهار داشت: ایجاد صندوق گل محمدی در کاشان، یکی از دستاورد‌های بین‌المللی گل محمدی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت راه اندازی این صندوق، تمام اعضا یا افراد دارای منافع در زمینه گل محمدی با سرمایه‌گذاری در این صندوق از مزایای این صندوق بهره‌مند خواهند شد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی تصریح کرد: ۷۰ درصد از ۴۵ هزار هکتار وسعت زیر کشت گل محمدی را در دنیا مربوط به ایران است و از ۲۶۵ هزار هکتار وسعت زیر کشت گیاهان دارویی در کشور، ۳۰ هزار هکتار به گل محمدی اختصاص دارد.

وی با پیش بینی تولید ۶۰ هزار تن گل محمدی در کشور خاطرنشان کرد: سیاست جهاد کشاورزی، کاهش خام فروشی و تغییر در فناوری و تولید بیشترِ محصولات و فرآوری کامل این محصول تا رسیدن به تولید اسانس، ادکلن، فلیور‌ها و عطر همراه باارزش افزوده به مراتب بالاتر است.

 زینلی، توسعه مزارع گل محمدی در مناطق کویری و افزایش دامنه گُلدهیِ این گیاه از ۱۵ فروردین تا ۳۰ تیر ماه را از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: امسال، با رویکرد جدید در این صنعت، ۳۰ درصد گل تولیدی به غنچه خشک که از بازارپسندیِ بالایی در داخل و خارج از کشور برخوردار است، تبدیل خواهد شد.

وی صادرات ۳۰۲ تن غنچه خشک گل محمدی، چهار میلیون لیتر گلاب و دو و نیم تن اسانس به خارج از کشور را بخشی از ظرفیت تجاری صنعت گل محمدی عنوان کرد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور یادآور شد: با هدایت صنعت گل محمدی به سمت تولید اسانس و خالص ساختنِ اجزای آن در کشور، به زودی شاهد خبر‌های خوشی از استان اصفهان و دیگر منطقه‌های کشور مبنی بر ایجاد سرمایه گذاری‌های بسیار خوب خواهیم بود.

زینلی گفت: در بلغارستان، سود عادلانه برای کشاورز، صنعتکار و آخرین حلقه زنجیره در نظر گرفته می‌شود؛ در حالی که این روند در کشورمان وجود ندارد.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور همچنین بر ضرورت توسعه کِشت اُرگانیک در تولید گیاهان دارویی با استفاده از دانش و تولید سموم زیستی از سوی محققان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز