خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سمنان مطرح کرد؛

حضور وزرای فرهنگ 12 کشور مختلف در ایران همزمان با نوزوز 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۳۲۶

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در نوروز 1401 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان 12 وزیر فرهنگ کشورهای مختلف در ایران است.

به گزارش ایلنا از سمنان، مجید امامی صبح امروز -4 اسفند- در نشستی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرخه در فرمانداری این شهرستان افزود: در سال های گذشته این برنامه با حضور سفرا و یا وزرای خارجه برگزار می شد اما امسال با حضور وزیران فرهنگی کشورهای دارای قرابت با عید نوروز در ایران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار شده است وزیر فرهنگ کشور چین نیز به این جمع اضافه شود افزود: این جشن در قالب برنامه های نوروزی و در چارچوب جاده ابریشم برگزار می شود و کشورهایی که دارای ارتباط با عید نوروز در منطقه هستند محور تمدن را تشکیل می دهند.

امامی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و معنوی باید محور توسعه قرار گیرد اظهار کرد: اگر در گذشته به این ظرفیت ها توجه و به جای صنعت و اقتصاد به ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و معنوی توجه می شد امروز با جامعه ای ایرانی تر و اسلامی تر مواجه بودیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی استان سمنان و شهرستان سرخه، بر لزوم توجه به این ظرفیت ها تاکید کرد و افزود: برای توسعه صنایع فرهنگی، قرارگاه صنایع دستی برای توجه به صنایع فرهنگی استانی و ملی تشکیل خواهد شد.

امامی همچنین بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی و معنوی در برخورد با آسیب های اجتماعی گفت: مبارزه با آسیب های اجتماعی به غیر از این روش در حقیقت یک کسب و کار است و راهبرد مبارزه با آسیب های اجتماعی باید بهره وری از ظرفیت های فرهنگی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز