خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

آبیاری نوین در ۱۰۰۰کیلومتر در گلستان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۴۴۸

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: امروزه در گلستان ۱۰۰۰ کیلومتر انتقال آب با لوله در استان انجام شده است که این اقدام ۲۵ درصد راندمان آب را افزایش می دهد.

مختارمهاجر در گفت وگوبا ایلنای گلستان اظهار کرد: سالانه یک میلیون و۳۰۰ هزار تن گندم و ۲۰۰ هزار تن دانه روغنی کلزا، سویا، پنبه وآفتابگردان دراستان تولید می شود  که ۱۰۰ درصد روغن کشی در گلستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی گلستان  برای پنج سال آینده نقشه راه افزایش تولید محصولات کشاورزی را برای هفت میلیون تن هدفگذاری کرده است و برای دستیابی به آن سرمایه گذاری ۱۵۰هزار میلیارد ریالی شامل ۱۰۰هزار میلیارد ریال در حوزه جذب تسهیلات و ۵۰هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی نیاز داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که سالانه ۳۰۰ هزار تن محصول در آنها تولید می شود و درسالجاری   ۸۰ هزار تن پرتقال و ۱۰ هزار تن  نارنگی  در گلستان تولید شد.

مهاجر بیان کرد: استان گلستان  ۴۵۰ هزار هکتار جنگل، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد و مقام ششم تولید محصولات کشاورزی در کشور داریم و  همچنین در تولید ۱۵ محصل استراتژیک مقام اول تا پنجم را به خود اختصاص داده ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز