خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

یزد، نوروز ۱۴۰۱ میزبان مسافران و گردشگران/ مدارس استان پذیرای مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۱۹

استاندار یزد در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به شروع سال جدید، از میزبانی یزد در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد خدمات سفر با تاکید بر رعایت اقتضائات و هنجارهای اماکن پرتردد اظهار داشت: ارائه خدمات، فضاسازی شهری، اطلاع رسانی ها و رفتار با مسافران باید در شان و تراز هویت و اصالت دینی و مذهبی استان یزد باشد.

وی از نوروز به عنوان یک فرصت بزرگ مشتمل بر تبادلات فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مسبب ایجاد رونق ویژه در کشور یاد کرد و افزود: در همه کشورهای جهان مناسبت‌های آئینی بسیار مهم بوده و تدابیر ویژه ای برای آن اندیشیده می شود، حال آن که عید نوروز برای ما ایرانی‌ها به لحاظ دینی و ملی، حائز اهمیت بوده و باید برای آن برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار با بیان اینکه باتوجه به مدیریت هوشمند کرونا، سیاست قطعی استان بر دعوت و ترویج حضور مسافران نوروزی در استان، با رعایت یکسری ملاحظات است ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به دو سال گذشته با موجی از سفرها روبرو باشیم، بر این اساس استان یزد باید با تمهید امکانات و شرایط لازم، آمادگی کامل برای پذیرش میهمانان و گردشگران نوروزی را داشته باشد.

فاطمی ضمن استقبال از پیشنهادی مبنی بر استقرار کمپ‌هایی متشکل از دستگاه هایی نظیر هلال احمر و دیگر دستگاه ها در پنج نقطه ورودی به استان، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری فرمانداران شهرستان های ورودی به استان، سازوکارهای لازم در این زمینه را ارائه دهند.

وی همچنین بر آمادگی هتل‌ها، بومگردی‌ها و مدارس برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی استان تاکید و در خصوص اسکان مسافران نوروزی در مدارس گفت: در وهله اول باید براساس پیش بینی‌ها، تعداد قابل قبولی مدرسه با توزیع جغرافیایی مناسب آماده پذیرش مسافران باشند، همچنین متناسب با شیب افزایش آمار، مدارس دیگر وارد مدار شوند.

استاندار یزد با بیان این که ارائه خدمات به مسافران، فضاسازی شهری، اطلاع رسانی ها و برخورد کسبه باید در شان و تراز هویت و اصالت دینی و مذهبی استان یزد باشد، خاطرنشان کرد: شهرداران و دهیاران باید مدیریت مناسبی را در محدوده شهر و روستای تحت مدیریت خود داشته باشند از طرفی باید به روستاهای کوهستانی به منزله اماکن پرتردد نگاه کرد و نگاه ویژه‌ای به آنها داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز