خبرگزاری کار ایران

کارگران ساختمانی یزد در انتظار حمایت‌های بیمه‌ای؛

نیمی از کارگران ساختمانی توان پرداخت حق بیمه را ندارند/فعالیت بیش از ۴۰ هزار کارگر ساختمانی در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۷۰۷

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد با اشاره به لزوم جدی حمایت دولت و دستگاه های مربوطه از برقراری بیمه کارگران ساختمانی یزد گفت: نیمی از کارگران ساختمانی یزد توان پرداخت حق بیمه‌ تامین اجتماعی را ندارند و از بیمه محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حسن ابراهیمی با اشاره به تفاهم نامه میان اتحادیه مرکز کارگران ساختمانی کشور با این صندوق اظهار داشت، کارگران ساختمانی و فصلی می‌توانند با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه امکان برخورداری کارگران ساختمانی از خدمات بیمه درمان در بیمه سلامت هم به صورت رایگان فراهم شده است افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار کارگر ساختمانی در استان فعالیت دارند که تقریبا نیمی از آنان بیمه ندارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد ادامه داد: همه این افراد با فراهم شدن فرصت، تا ۶ ماه آینده می‌توانند از بیمه درمان و بازنشستگی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: همچنین بیمه شدگانی که بیمه آنها بیش از یکسال قطع است در صورت پرداخت حق بیمه و بعد از ۹۰ روز در صورت فوت یا از کارافتادگی مشمول مستمری شده و مستمری آنها برقرار خواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هم اکنون تعداد اعضای صندوق در استان یزد بیش از ۲۶ هزار نفر است که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار نفر بیمه شده و حدود ۴ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز