خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

انجام بازنگری طرح هادی در بیش از 200 روستا در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۲۳۹

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون موفق به بازنگری طرح هادی در 232 روستای استان شده ایم.

فرهاد سبحانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: هزار و 849 روستای دارای سکنه در استان اردبیل وجود دارد که بنیاد مسکن بر اساس قوانین، در روستاهایی که بالای 20 خانوار هستند اقدام به اجرای طرح هادی، صدور اسناد روستایی و سایر اقدامات می کند که تعداد این روستاها یک هزار و 17 مورد است.

وی افزود: برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده و حتی برای 180 پارچه از روستاهای زیر 20 خانوار نیز طرح هادی تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه افق طرح های هادی روستایی 10 ساله است بیان کرد: با توجه به اتمام بازه 10 ساله طرح هادی در تعدادی از روستاها، با اقدامات انجام شده تاکنون موفق به بازنگری طرح هادی در  232 روستای استان شده ایم و 376 روستای دیگر نیز نیازمند بازنگری طرح هادی است که از این تعداد، 90 روستا برای سالجاری در دستور کار قرار گرفته است.

سبحانی ادامه داد: از هزار و 17 روستای بالای 20 خانوار استان تاکنون در 483 روستا طرح هادی اجرایی شده که با بررسی آمارها شاهد برابری عملیات اجرایی طرح هادی با میانگین کشوری هستیم.

این مسئول در باره حفظ روستاهای هدف گردشگری و بافت های با ارزش در این روستاها بیان کرد: در این خصوص اجرای عملیات سنگ فرش، جداره سازی و آگاهسازی مردم برای حفظ بافت روستا در ساخت و سازها در روستاهای عنبران علیا و کزج و چند روستای دیگر عملیاتی شده و به اتمام رسیده و در تعدادی از روستاها نیز در سالجاری اجرایی شده و برای سال بعد نیز روستاهای مستعد شناسایی و کارهای اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی از اجرای طرح منظومه اقتصادی روستاها در کشور خبر داد و گفت: بنیاد مسکن غیر از عملیات عمرانی و ساخت وساز اخیرا اقدام به اجرای این طرح در 7 استان کرده که اردبیل نیز جزو این استان ها می باشد. در قالب این طرح ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها شناسایی شده و طرح ها و ایده های خلاق روستائیان که قابلیت اجرایی داشته باشند برای تحقق و شروع به فعالیت به ادارات مرتبط معرفی می شوند. در این میان تسهیلگرهایی نیز برای روستاها تعیین می شوند تا روند کار را تسریع بخشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در پایان در خصوص اعتبارات جذب شده برای اجرای طرح هادی نیز بیان کرد: در سال گذشته 42 میلیارد تومان مصوب شده بود که 32 میلیارد تومان جذب استان شد و در سالجاری نیز 110 میلیارد تومان تصویب شده بود که 77 میلیارد تومان جذب شد. در رابطه با قیر رایگان نیز در سال گذشته 18 میلیارد تومان اختصاص یافته بود که خوشبختانه این رقم در سالجاری به 64 میلیارد تومان افزایش یافت.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز