خبرگزاری کار ایران

وضعیت کرونایی ابرکوه بحرانی است/ تخت خالی برای بستری نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۲۲۲

سرپرست بیمارستان ابرکوه از آغاز وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به حجم انبوه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان و کمبود نیروی انسانی، ظرفیت تخت‌های بستری کرونا در ابرکوه تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی‌اکبر عسکرنژاد با دعوت از نیروهای مردمی و جهادی داوطلب برای خدمت در بیمارستان اظهار داشت: متاسفانه پیک ششم شیوع کرونا در ابرکوه آغاز شده و روند ابتلا و بستری در بیمارستان شهر پرسرعت است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار فوتی های ناشی از ابتلابه کرونا سویه امیکرون در این شهرستان طی دو هفته گذشته تنها یک نفر بوده افزود: طی دو هفته اخیر ۸۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده و ۳۲ مبتلا هم‌اکنون نیازمند بستری در بیمارستان هستند که فضای کافی در اختیار نداریم و تخت خالی نیست.

سرپرست بیمارستان ابرکوه با بیان اینکه در پیک ششم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی بیشتر اطفال و نوجوانان به بیماری مبتلا شدند، افزود: در بخش عفونی بیمارستان تقریبا ظرفیت بستری تکمیل شده، درICU  کرونا و جنرال نیز ظرفیت تکمیل است.

وی با بیان اینکه دو بیمار بدحال در انتظار ورود به بخشICU  کرونا هستند ولی متأسفانه تخت بستری خالی نداریم تصریح کرد: واقعیت است که رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایطی که درگیر پیک ششم کرونا شده ایم، روند نزولی داشته و این موضوع نگران کننده است.

سرپرست بیمارستان ابرکوه با بیان اینکه ارتباط مستقیم بین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و روند کاهشی کرونا وجود دارد اضافه کرد: هر وقت که دستورالعمل‌های بهداشتی رها شده و ساده انگاری کردیم، وضعیت کرونایی هم بدتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش بیماران بستری و آزاد شدن تخت‌ها، مانند پیک پنجم برای بیماران زیر ۶۰ سال که بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته و درگیری شدید ریه ندارند، داروهای مخصوص کرونا را به صورت سرپایی به مدت سه روز در اورژانس تزریق می‌کنیم تا نیاز به بستری شدن نداشته باشند.

سرپرست بیمارستان ابرکوه همچنین در خصوص نیازهای بیمارستان این شهرستان با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین اکسیژن ندارین افزود: در شرایط بحرانی فعلی در مورد سایر تجهیزات و نیروی انسانی با مشکلات فراوانی مواجه هستیم که از خیرین، نیروهای جهادی و بسیجی داوطلب دعوت می‌شود برای خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف بیمارستان، اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز