خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولین استانی:

بخش همودیالیز بیمارستان سبلان اردبیل افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۳۷۶

بخش همودیالیز بیمارستان سبلان اردبیل با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قادر برجی در آئین بهره برداری از پروژه های توسعه ای بیمارستان سبلان تامین اجتماعی که همزمان با بهره برداری از پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان اردبیل برگزار شد عنوان کرد: 843 مرکز درمانی به صورت ارائه خدمات در قالب درمان غیرمستقیم به تعداد 16 بیمارستان، 38 درمانگاه و پلی کلینیک، 6 مرکز دی کلینیک، 94 مرکز بهداشتی و درمانی و 657 مرکز خصوصی با تامین اجتماعی قرارداد همکاری دارند.

وی بیان کرد: تعداد 2 بیمارستان با ظرفیت 206 تخت در شهرستان اردبیل، مراکز پلی کلینیک در اردبیل و مشگین شهر، درمانگاه تخصصی خلخال و درمانگاه عمومی گرمی نیز در حوزه درمان مستقیم در سطح استان فعال می باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در مجموع 730 میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای حوزه درمان تامین اجتماعی اختصاص یافته که این رقم برای سال آینده به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

برجی با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر به مراکز ملکی استان مراجعه می کنند افزود: در سال جاری 400 هزار نفر به بیمارستان سبلان مراجعه کرده اند که در 11 رشته تخصصی، عمومی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی سنگ شکنی، اکو و... به بیماران خدمات رسانی شده است.

وی اذعان کرد: اورژانس بیمارستان سبلان در طول بهره برداری موقت سالانه 120 هزار نفر مراجعه کننده داشته و سالانه بالغ بر 7 هزار و 500 عمل جراحی در اتاق های عمل 2 بیمارستان تامین اجتماعی در اردبیل انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از هزینه‌کرد بیش از 280 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان ارس شهرستان پارس‌آباد خبر داد و گفت: رتقاء هتلینگ و استانداردسازی بخش های این بیمارستان که از دو سال پیش آغاز شده و توسعه بخش اورژانس نیز در حال اجرا است.

برجی در رابطه مشکلات استان در حوزه درمان مستقیم اظهار کرد: عدم تناسب اعتبارات تخصیصی با نیازهای استان، غیراستاندارد بودن فضاهای درمانی موجود، عدم تناسب توسعه زیرساخت های درمان مستقیم با افزایش جمعیت تحت پوشش، کمبود تجهیزات پزشکی با فناوری های روز در بخش ام آر آی، دیایز و سنگ شکن و همچنین کمبود نیروی انسانی خصوصا نیروهای متخصص از جمله مشکلات و کاستی های موجود در حوزه درمان مستقیم استان می باشند.

وی با ارائه گزارشی از کمبودها و چالش های موجود در مراکز درمانی شهرستان ها اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبارات این مشکلات به ترتیب اولویت رفع خواهد شد.

در پایان این مراسم بخش همودیالیز بیمارستان سبلان اردبیل که با 11 تخت و هزینه‌کرد اعتباری بالغ 12 میلیارد تومان احداث شده، با حضور استاندار، فرماندار و اعضای شورای شهر اردبیل افتتاح شد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز