خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی مرکزی خبر داد؛

گامی دیگر به سوی راه اندازی پژوهشکده سرطان پستان در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۱۵

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در راستای تامین تجهیزات تخصصی مورد نیاز راه اندازی شعبه پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی از طریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، یک گام مهم دیگر به سوی راه اندازی پژوهشکده سرطان پستان در استان مرکزی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر غفاری زاده افزود: 7 دی ماه سال جاری به منظور راه‌اندازی شعبه پژوهشکده معتمد سرطان پستان جهاددانشگاهی در استان مرکزی، یک تفاهم‌نامه بین پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و همچنین جهاد دانشگاهی استان مرکزی منعقد شد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون اقدامات لازم برای راه اندازی این شعبه که یکی از زیرساخت های علمی مورد نیاز استان مرکزی به عنوان یکی از سانترهای ارائه کننده خدمات به بیماران سرطانی است، آغاز شده است. تامین فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی بهره مند از دانش و تخصص مورد نیاز در این رابطه، از جمله اقدامات اساسی در این حوزه بود که به سرعت پیگیری شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: برای ایجاد این شعبه در استان مرکزی که قرار است به غرب کشور خدمات دهد، مقرر شده است که علاوه بر تامین فضای فیزیکی مناسب و تامین بخش های مختلف پزشکی مورد نیاز اعم از کلینیک ها، درمانگاه ها و اتاق های عمل، یکسری زیرساخت های سخت افزاری از جمله دستگاه های خاص مورد نیاز از جمله دستگاه سونوگرافی پیشرفته، رادیولوژی و ماموگرافی 3 بعدی نیز تهیه شود که انجام آن بر عهده مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی است.

غفاری زاده تصریح کرد: بر این اساس، به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی شعبه پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در اراک و مرکز تصویربرداری پزشکی، هفته گذشته جلسه ای با حضور سرمایه گذار این طرح برگزار شد که در قالب تفاهم نامه ای در این حوزه با جهاد دانشگاهی استان وارد همکاری شدند و بر اساس این تفاهم نامه این تجهیزات طبق استانداردی که مد نظر پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی است تهیه و در استان مرکزی نصب و راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زیرساخت های مورد نیاز در حال حاضر در مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان موجود است، بیان داشت: میزان سرمایه گذاری گروه سرمایه گذاری رویای سبز به عنوان بخش خصوصی در حوزه تامین تجهیزات خاص مورد نیاز، بالغ بر 120 میلیارد ریال است. در حال حاضر 90 درصد این دستگاه ها و تجهیزات تهیه و خریداری شده و مابقی در بهمن ماه تهیه می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تأکید کرد: پژوهشکده معتمد سرطان جهاد دانشگاهی نیز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، پشتیبانی کامل علمی و تخصصی اقداماتی که در استان انجام می گیرد را به انجام می رساند و دانش فنی مورد نیاز را در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان های پستان در اختیار ما قرار خواهد داد و ما از برند این پژوهشکده در استان استفاده خواهیم کرد. از طرف دیگر نیروی متخصص معرفی شده از طرف استان مرکزی، توسط پژوهشکده آموزش می بیند و ارزیابی می شود.

غفاری زاده ابراز داشت: در این خصوص جلساتی با رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برگزار شده است. خوشبختانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان حمایت کامل خود را از این اقدام اعلام کرده اند و امید است با حمایت های آنها این کار به زودی استارت بخورد و خدمات آن به بیماران این استان و استان های همجوار ارائه شود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم یکسری مجوزها را در این موضوع دریافت کنیم، با توجه به آماده بودن زیرساختهای مورد نیاز اعم از فضای فیزیکی و تجهیزات و در اختیار بودن نیروی انسانی آموزش دیده، پیش بینی می شود که اوایل سال آینده این مرکز اقدام به پذیرش بیمار کرده و خدمات خود را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز