خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

نیمی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند/بستری‌های مشکوک به کرونا به ۳۰۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۱۶۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به شیوع پرسرعت کرونا امیکرون در استان یزد گفت: امروز نیمی از شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگویی رسانه‌ای با خبرنگاران با اشاره به روند نزولی رعایت پروتکل‌ها در بین شهروندان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی در کشور، پنج شهرستان استان یزد در وضعیت قرمز قرار گرفت و علاوه بر اردکان، مهریز، ابرکوه، مروست و خاتم نیز قرمز شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بهاباد، یزد، تفت و میبد نیز هم اکنون در وضعیت نارنجی هستند اضافه کرد: تنها دو شهرستان بافق و اشکذر در وضعیت زرد هستند و اکنون تمام استان در معرض خطر و هشدار کرونا هستند.

سلمانی با تاکید بر پرهیز از ساده انگاری کرونا بیان کرد: مردم تمام تلاش خود را برای رعایت پروتکل‌ها همچنین تزریق واکسن به ویژه نوبت سوم به کار گیرند.

وی تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ و میرها خواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش مراجعات، موارد سرپایی و نمونه گیری اظهار داشت: از هزار و ۱۹۸ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۶۱ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۷۷ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۵۸۴ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می کنند.

سلمانی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان های استان افزود: ۶ بیمار در ابرکوه، ۲۲ بیمار در اردکان، ۳ بیمار در بافق، ۲ بیمار در بهاباد، ۲ بیمار در تفت، ۳ بیمار در خاتم،  ۹ بیمار در میبد و  ۳۰ بیمار در شهر یزد شناسایی شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در حال حاضر،  ۳۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۶۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه  خدمات درمانی دریافت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز