خبرگزاری کار ایران

تاکید بر بازسازی سرهنه‌های خاکی و لایروبی انهار در تالش

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۶۶۷

در جلسه شورای اداری شهرستان تالش بر بازسازی سرهنه های خاکی ، لایروبی انهار نیازمند لایروبی و تجهیز چاههای عمیق و نیمه عمیق در این شهرستان تا پیش از آغاز فعالیت های کشاورزی تأکید شد.

به گزارش ایلنا از تالش، در جلسه شورای اداری شهرستان تالش که با حضور حسن محمد یاری نماینده مردم شریف شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس برگزار شد، محمد عباس نیا مدیر منابع آب شهرستان تالش در این جلسه  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان گفت؛ با توجه به اینکه عموما سردهنه های ما در این شهرستان خاکی و ناپایدار است برای سردهنه سازی و  لایروبی انهار برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

وی با اشاره به تشکیل منظم جلسات کمیته تخصیص آب شهرستان افزود؛ عملیات اجرایی پروژه های  ساماندهی رودخانه در قالب  بند واو تبصره 8 قانون بودجه در رودخانه های تالش در دست انجام است.

عباس نیا با اشاره به تعیین تکلیف افراد حقیقی و حقوقی دارای چاههای غیر مجاز محفوره قدیمی قبل از سال 1385 ثبت شده در آمار شناسایی شده وزارت نیرو تأکید نمود؛ در صورت عدم مراجعه این افراد به امور منابع آب شهرستان بمنظور تعیین تکلیف چاههای یاد شده، شرکت آب منطقه ای گیلان در جهت صیانت از منابع آب های زیر زمینی طبق قانون نسبت به پیگیری قضایی بمنظور تعیین تکلیف و یا انسداد چاه‌های غیر مجاز اقدام خواهد کرد.

مدیر منابع آب شهرستان تالش با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات تأمین آب و سردهنه سازی در این شهرستان گفت؛ از زارعین تقاضا داریم از پتانسیل بالای بارش های اخیر برای انجام شخم زمستانه استفاده کنند.

گفتنی است؛ حدود 90 درصد سردهنه های شهرستان تالش بصورت خاکی می باشد که سیلابی شدن رودخانه ها باعث تخریب، افزایش هزینه مرمت و بازسازی آنها می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز