خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گردشگری البرز خبر داد؛

انتخاب شعار نوروز سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد مردم/شهر پیشرفته در حوزه گردشگری بیانگر نگاه توریستی شهردار آن شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۳۳۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با عنوان اینکه برنامه های نوروزی از دهه فجر شروع می شود، گفت: این برنامه با عنوان "جشنواره فجر، عید تا عید" در کاخ مروارید برگزار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، فریدون محمدی در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن، اظهار داشت: بعد از دو سال از شیوع بیماری کرونا که به صنعت گردشگری بزرگترین آسیب وارد شد، اما بعد از این بیماری، صنعت گردشگری وارد دوره جدید شد.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی گردشگری استان البرز در غرفه اصلی در سالن ۳۸A در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر آماده می شود و ۱۰۰ متر برای صنعتگران صنایع دستی تدارک دیده شده است.

محمدی با عنوان اینکه گردشگری خوراک نیز به مجموعه غرفه البرز اضافه شده، گفت: رستوران هایی که در البرز معروف و شناخته شده اند روزهای برگزاری نمایشگاه غذاهای خود را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار قابلیت عشایری در قالب سیاه چادر نمایش داده می شود که در دره گلدره مستقر هستند لذا با همکاری امور عشایری استان در فضای ۲۰۰ متری در فضای بیرون از نمایشگاه سباه چادر مستقر خواهد شد که محصولات عشایری عرضه می شود.

مدیر کل گردشگری البرز با عنوان اینکه در نمایشگاه بین المللی گردشگری باید قابلیت های استان طی سه روز ارائه شود، افزود: مسئولان کشوری و استانی از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت.غیر از بازدیدهای سیاسی و اداری، مهم بازدید تخصصی است که از قابلیت گردشگری استان صورت می گیرد. نمایشگاه البرز با الهام از اکسپوی دبی استفاده شده و فضای کامل غرفه نمایشگاه تاچ اسکرین می شود با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می شود.

محمدی گفت: برگزاری موسیقی اقوام مختلف در گروه‌های آئینی، فروش صنایع دستی استان، جلسات ورکشاپ صنایع دستی و تخصصی صاحبان برند، رونمایی از کتاب گردشگری کشور برای نابینایان و نیمه بینایان از جمله برنامه های این نمایشگاه است.

محمدی تصریح کرد: در ایام نمایشگاه، رونمایی از میراث بانان افتخاری با مسئولیت حفاظت از میراث فرهنگی برگزار می شود و در اولین روز نمایشگاه اولین کارت عضویت به یکی از مسئولان ارائه خواهد شد.

محمدی ضمن دعوت از حضور رسانه ها در این نمایشگاه گفت که تور بازدید اصحاب رسانه برای کل نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به سفرهای نوروزی به ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره کرد و گفت: با نگاه و حمایت که استاندار البرز به گردشگری داشته و دارند در حوزه گردشگری به صورت ویژه و نظارت بیشتر از سنوات قبل انجام می شود.

وی با عنوان اینکه البرز مقصد و مسیر سفرهای نوروزی است لذا باید هماهنگی لازم را داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیرهای تردد به شمال کشور افتتاح شده است لذا محور گردشگری کرج_چالوس می تواند مقصد گردشگران نوروزی باشد.

وی افزود: ادارات ذیربط و دستگاههای خدمات و انتظامی در استان البرز باید در ایام سفرهای نوروزی به وظایف خود به شکل ویژه ادامه دهد.

مدیرکل گردشگری البرز گفت: شهرداریها یکی از مهمترین عناصر توسعه گردشگری هستند و هر استان پیشرفته در حوزه گردشگری بیانگر نگاه توریستی شهردار آن شهر است.

محمدی گفت: بسته های کرج گردی نوروزی با همکاری شهرداری کرج در قالب برنامه های یک روزه و نیم روز طی ۱۴ روز انجام می شود. همچنین بسته البرز گردی نیز برای سفر شهرستانهای البرز توسط آژانس های مسافرتی دنبال می شود.

وی با عنوان اینکه برنامه های نوروزی از دهه فجر شروع می شود، افزود: این برنامه با عنوان "جشنواره فجر، عید تا عید" در کاخ مروارید برگزار می شود که شامل موسیقی اقوام، فروش صنایع دستی، نمایش جاذبه های گردشگری، تورهای ایران گردی و کرج گردی، بازی های محلی خواهد بود. 

محمدی با عنوان اینکه در ایام نوروز در پارک ایران کوچک برنامه های گردشگری خواهیم داشت، اضافه کرد: طی این ایام شهرستان های البرز با اهداف متنوع، جشنواره روستایی خواهند داشت.

وی با اشاره به انتخاب بهترین شعار نوروز سال آینده گفت: تا پایان بهمن ماه جاری علاقه مندان می توانند شعار نوروز امسال را برای اداره کل البرز ارسال کنند که به بهترین آن جایزه نفیسی اهدا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز